
- @home
-
Vad kör ni för däcktryck (orginalhjul)
Jag kör med 2,5 bar i kalla däck. När däcken blir varma ligger trycket på 2,7 till 2,8 bar.
-
Sidomarkeringsreflex
Jag kör tonat runt om, dvs framlyktor blinkers, sidomarkeringar, baklysen, bromslyse backlyse - rubbet. Tänkte jag skulle testa vad som gick genom besiktningen, så jag åkte in utan att ta bort något. Fick ta bort toningen på framlyktorna och baklysena. Framlyktorna var det inget snack om, det skulle bort. Baklysena var en bedömning. Där hämtade besiktningsmannen en kollega som tyckte att de var nog lite väl mörka ...
-
Mustang 66:a från Umeå
Snygg!
-
Facebookgrupp för enbart S550
Det är naturligtvis fritt för var och en att välja vad man vill vara med på och vad man vill avstå från. För min egen del tycker jag att det är smidigt med en FB-grupp. Bra initiativ Badass!
-
Hur många mil kör ni per säsong/år?
Ca 500 mil per säsong. Är avställd på vintern.
-
Motorolja GT2016
En gissning är att alla Castrols motoroljlor uppfyller Fords krav. Jag servade min bil på Upplands motor i höstas och då använde de Castrol Magnatec 5W-20.
-
RaceRed
2015 GT
-
Halva vintern avklarad snart!
-
Ny Mustang GT
Grattis! ?
-
Mogge, GT -16 Almunge.
Välkommen! Vi kommer säkert att ses i och runt Uppsala.
-
Service kostnader GT
Indikatorn går både på miltal och kalendertid, så efter 12 månader är det dags för service oavsett miltal.
-
Avgassystem
... och jag köpte mitt på Autoexperten! ?
-
Inför vinter
Avställd, laddare inkopplad och kapell på. Jag köpte kapellet från USA. Betalade ca 1800 kr. Jag hade turen att en kompis tog med det till Sverige, så Jag slapp fraktkostnader. Måste det skickas, så blir det ca en tusenlapp för frakt, tull och moms.
-
Avgassystem
Många bilar (från mitten av nittiotalet och framåt) är ju helfordonsgodkända och då får man inte göra några större förändringar. Att byta till ett icke original, men EU-godkänt avgassystem är dock inga problem. Att det sen inte finns så många avgassystem som är godkända är ju nästa utmaning. Till den senaste generationen Mustang har jag bara hittat ett system som är godkänt inom EU (Ford Racing Sport Catback med H-pipa EU-godkännande: e1*70/157*2007/34*12412*00), men det var ju inte det systemet som jag valde att montera på min bil, så i värsta fall, om besiktningsmannen är på fel humör, så är det bara att åka hem och montera på originalsystemet för att bilen ska bli godkänd vid besiktningen.