goced March 14, 2009 Report March 14, 2009 Tack för svaren. Jag har dock lossat den runda muttern och dragit ut mätare och wire men får inte loss innerwiren från mätaren. En av er nämner en "mackaronkoppling". Vad är det? Är det den runda mässingsbiten som jag kan snurra med fingertopparna eller är det den underliggande mässings-biten som sitter som berg i mätarhuset och som jag trodde var själva infästningen/lagringen i huset? Citera
matteponken March 14, 2009 Report March 14, 2009 Hade själv ute min mätare på min 65:a för en månad sedan.Var bara att skruva av "muttern" runt hastmätarvajjern för hand. sedan brog jag bara ut vajjern. Inga som helst problem, den liksom gled ut.Bytte ut hela intrumenteringen från mails till en original Km mätare. Citera
matteponken March 14, 2009 Report March 14, 2009 Det här kanske hjälper dig.Hade en ny original ford vajjer liggande samt ett 65:a hastmätare.Ska liksom bara vara att glida in jajjern sedan skruva på muttern.Din kanske är sliten så vallern har klemts fast på något vis. Citera
Recommended Posts