Lassemålare CMC 2071 March 15, 2009 Report March 15, 2009 Hjälp jag söker namnet på ett material som man kan klämmaihop men som direkt återtar sin form när man släpper det. jag menar inte skummgummi utan det är något mer avanceratmaterial. MVH Lasse. Citera
Per Berglund March 15, 2009 Report March 15, 2009 Typ som "Tempur" som är tillverkat av polyuretan.Polyuretan har ju annars de egenskaperna Citera
Lassemålare CMC 2071 March 15, 2009 Author Report March 15, 2009 Ja det stämmer men det är inte tempur eller polyuretan jagär ute efter det är ett annat ämne. :shocMen tack ändå. MVH Lasse. Citera
Per Berglund March 15, 2009 Report March 15, 2009 Polyuretan finns i alla hårdheter från gele till glas.I vilket sammanhang ska du ha det till?Skummad polyuretan är rena NASA prylen så det är svårt hitta nått mer avancerat än det.Fick prover en gång från en plast firma där det ingick en polyuretanplatta i shore 95Det är ungefär lika hårt som en plexiglas skivaSatte den i ett skruvstycke och vek ihop den 180grader och ändå gick den tillbaka. Citera
Göran H March 15, 2009 Report March 15, 2009 Kanske det här? kompriband som an har mellan byggnadsdelar där man vill täta mot vatten och luft http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25 ... =undefined Citera
Per Berglund April 2, 2009 Report April 2, 2009 Som lite material kuriosa fick jag idag hem en sorts "gummi"platta med grymma egenskaper.Den här plattan ska ta 11ton statisk belastning och även svälja 30tons dynamiska smällar från en stans.Bara materialet till den här lilla biten gick på 5000 spänn Har väldig massiv och död densitet som suger åt sig vibrationer utan att formen ändras alls.Så avancerat behöver du nog inte Lasse! Var bara tekniskt intressant för min del. Citera
Lassemålare CMC 2071 April 2, 2009 Author Report April 2, 2009 ÄÄÄÄÄ kompisen har gett upp vi kommer inte på namnet. Frågan är död. Men tack för alla glada tillrop och förslag. MVH Lasse. Citera
Recommended Posts