Lars Oscarsson cmc383 March 17, 2009 Report March 17, 2009 Jag har alltid haft en längtan att få äga vårda och klämma påen 1969 Mach1, jag kommer antagligen inte närmare. Jag har fått turen och uppdraget att snygga till en drömbil 1969 Mach1 som är nästan helt orörd, mitt uppdrag är att röra, jag har rustat ett motorrum som var totalt förfallet. Hela vagnen är alltså i behov att snyggas till, ny klädsel,avfettning av motorum och undersida, lite färg här ochdär också undertill behövs. En omlackering lack har den fått för några år sedan innan den kom hit, jag har lite rekond kvar med lack då den är lite sliten och småskadad. Byta dörrsprint gångjärn montera lite nya genomslagsgumminmm, sen skall den regbesiktas och komma ut på vägarna i sommar. Fan att jag inte är ägare bara fixare, ähhh får väll åka 70 HT Specialare och vara nöjd med det. Citera
JohnB March 17, 2009 Report March 17, 2009 Om du vil ha en større utmaning....... Jovist, det er.....øh....var en 69 Mach 1a....Johnhttp://blog.cardomain.com/2009/02/12/ar ... -be-alive/ Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 17, 2009 Author Report March 17, 2009 Hej.Ja det ser ut att vara en utmaning att försöka få bil avdelarna, ratt, huv och lite till går säkert att få till. Tragisk bild egentligen. Citera
JohnB March 17, 2009 Report March 17, 2009 Det er vel det her som heter exploded wiev Killen overlevde også John Citera
bulan March 20, 2009 Report March 20, 2009 Bilen ser väldigt fin ut? Ska fixa mitt motorrum nästa vinter med sanering av el samt lackering av motor mm. mm. Har gjort lite provlackeringar av motorfärger och svart. Vilka färger har du använt? Vilken färg har de röda stotdämparna som visas så snyggt genom "tornen" Är det 70:ans dekal på luftrenaren. Den är mycket snyggare än min "anonyma" lilla 351 decal från 69.Mvh. Mats NilssonCMC 2089 Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 20, 2009 Author Report March 20, 2009 Hej.Dekal och luftrenare bytt till orginalet 1969 Mach1. Citera
pools March 20, 2009 Report March 20, 2009 Jag har alltid haft en längtan att få äga vårda och klämma påen 1969 Mach1, jag kommer antagligen inte närmare. Jag har fått turen och uppdraget att snygga till en drömbil 1969 Mach1 som är nästan helt orörd, mitt uppdrag är att röra, jag har rustat ett motorrum som var totalt förfallet. Hela vagnen är alltså i behov att snyggas till, ny klädsel,avfettning av motorum och undersida, lite färg här ochdär också undertill behövs. En omlackering lack har den fått för några år sedan innan den kom hit, jag har lite rekond kvar med lack då den är lite sliten och småskadad. Byta dörrsprint gångjärn montera lite nya genomslagsgumminmm, sen skall den regbesiktas och komma ut på vägarna i sommar. Fan att jag inte är ägare bara fixare, ähhh får väll åka 70 HT Specialare och vara nöjd med det. Grattis ändå, Lasse! Även om det inte är din egen bil, så får du säkert förturpå den när ägaren ska sälja. Och om du tar riktigt bra betalt, så kanske haninte kan lösa ut den? Mvh.pools Citera
1096 March 20, 2009 Report March 20, 2009 Håller med föregående.... Visst är det skoj att skruva på sitt egna men kan man bistå med ett handtag och hjälpa nån annan med en kul Mustang så är det ju minst lika kul... Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 28, 2009 Author Report April 28, 2009 Nu har jag bytt ut bilderna i första inlägget, jag har kommit så långtatt det är klart för regbes, sedan kanske jag bara får se den påhåll. Det är i alla fall skönt att fått studera en så orörd Mustang 1969 Mach1, jag kunde aldrig tro att det skulle finnas en Orörd sådankvar på klotet. Historian är enkel, har stått och brukats av samma ägare sedanny. I uppdraget jag fick av nuvarande ägare var att skruva på enfrontspojler och en bakvinge, känns konstigt att göra detta påen Mustang som aldrig haft det, men ägaren bestämmer. Polering och rekond fick avsluta jobbet med denna musse. Citera
CMC 1061 Berra April 28, 2009 Report April 28, 2009 Det bästa är att det din hand som har lagts på bilen.Berra Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 28, 2009 Author Report April 28, 2009 Hej.Ja det blev några timmar med handpåläggning, mycket småfix,dessutom hade jag helt fel med att inredningen var bytt, inteen del av inredningen är rörd sedan bilen tillverkades. Det var faktist TULLEN som skruvat den stolar och lossatbaksäte mm. Rör o rörd inredningen alltså, det blev en del småfix ävenhär. lite byte av skruvar och lite påbättring lackerade delar. Citera
Recommended Posts