Jump to content

Recommended Posts

Jag har alltid haft en längtan att få äga vårda och klämma på

en 1969 Mach1, jag kommer antagligen inte närmare. :)

Jag har fått turen och uppdraget att snygga till en

drömbil 1969 Mach1 som är nästan helt orörd, mitt uppdrag

är att röra, jag har rustat ett motorrum som var totalt förfallet. :?

Hela vagnen är alltså i behov att snyggas till, ny klädsel,

avfettning av motorum och undersida, lite färg här och

där också undertill behövs. :)

En omlackering lack har den fått för några år sedan innan

den kom hit, jag har lite rekond kvar med lack då den är

lite sliten och småskadad. :?

Byta dörrsprint gångjärn montera lite nya genomslagsgummin

mm, sen skall den regbesiktas och komma ut på vägarna i

sommar. 8)

Fan att jag inte är ägare bara fixare, ähhh får väll åka

70 HT Specialare och vara nöjd med det. ;)

Bilen ser väldigt fin ut? Ska fixa mitt motorrum nästa vinter med sanering av el samt lackering av motor mm. mm. Har gjort lite provlackeringar av motorfärger och svart. Vilka färger har du använt? Vilken färg har de röda stotdämparna som visas så snyggt genom "tornen" Är det 70:ans dekal på luftrenaren. Den är mycket snyggare än min "anonyma" lilla 351 decal från 69.

Mvh. Mats Nilsson

CMC 2089

Jag har alltid haft en längtan att få äga vårda och klämma på

en 1969 Mach1, jag kommer antagligen inte närmare. :)

Jag har fått turen och uppdraget att snygga till en

drömbil 1969 Mach1 som är nästan helt orörd, mitt uppdrag

är att röra, jag har rustat ett motorrum som var totalt förfallet. :?

Hela vagnen är alltså i behov att snyggas till, ny klädsel,

avfettning av motorum och undersida, lite färg här och

där också undertill behövs. :)

En omlackering lack har den fått för några år sedan innan

den kom hit, jag har lite rekond kvar med lack då den är

lite sliten och småskadad. :?

Byta dörrsprint gångjärn montera lite nya genomslagsgummin

mm, sen skall den regbesiktas och komma ut på vägarna i

sommar. 8)

Fan att jag inte är ägare bara fixare, ähhh får väll åka

70 HT Specialare och vara nöjd med det. ;)

Grattis ändå, Lasse! Även om det inte är din egen bil, så får du säkert förtur

på den när ägaren ska sälja. Och om du tar riktigt bra betalt, så kanske han

inte kan lösa ut den? ;)

Mvh.

pools

Håller med föregående.... Visst är det skoj att skruva på sitt egna men kan man bistå med ett handtag och hjälpa nån annan med en kul Mustang så är det ju minst lika kul... :P

  • 1 month later...

Nu har jag bytt ut bilderna i första inlägget, jag har kommit så långt

att det är klart för regbes, sedan kanske jag bara får se den på

håll. ;)

Det är i alla fall skönt att fått studera en så orörd Mustang 1969

Mach1, jag kunde aldrig tro att det skulle finnas en Orörd sådan

kvar på klotet. :shock:

Historian är enkel, har stått och brukats av samma ägare sedan

ny. :?

I uppdraget jag fick av nuvarande ägare var att skruva på en

frontspojler och en bakvinge, känns konstigt att göra detta på

en Mustang som aldrig haft det, men ägaren bestämmer. :shock:

Polering och rekond fick avsluta jobbet med denna musse. 8)

Hej.

Ja det blev några timmar med handpåläggning, mycket småfix,

dessutom hade jag helt fel med att inredningen var bytt, inte

en del av inredningen är rörd sedan bilen tillverkades. 8)8)

Det var faktist TULLEN som skruvat den stolar och lossat

baksäte mm. :shock:;)

Rör o rörd inredningen alltså, det blev en del småfix även

här. lite byte av skruvar och lite påbättring lackerade delar. ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...