Mussemalin March 19, 2009 Report March 19, 2009 Hej,Är det någon som vet vilken dimension (invändig resp. utvändig gänga) det ska vara på nippeln mellan huvudbromscylindern och bromsrörsnippeln. Jag har en 65:a Fastback med trumbromsar runt om (ska konvertera någon vinter). Det är svårt att komma åt att mäta, så jag tänkte att det kanske finns någon som vet. Dessutom tar jag gärna emot tips om var man kan få tag på en sådan (har provat Hansen, men det blir bara fel) Bromsröret är 3/16" standard.Tack på förhand! Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 19, 2009 Report March 19, 2009 Hej.Enklast är att köpa satsen med nipplar som finns på Biltema,billigt och bra att ha, dom har även luftnipplar till bromsokoch hjulcylindrar. Citera
Terner May 15, 2009 Report May 15, 2009 gängan på bromsrörsidan ör en 3/8 vnlig rak gänga. den in i huvudcylindern är en 3/8 konisk rörgänga. Om du fortfarande behöver kan du få Hansennumret på den av mig./Terner Citera
Recommended Posts