Lassemålare CMC 2071 March 20, 2009 Report March 20, 2009 Den första var bäst, jag älskar den där 180 graders böjen i MonacoHar kört i den själv en 7-8 gånger med vanlig a bilar. Såg en gång Monacos grand Prix när jag var barn typ på 70 talet medfarsan och farfar. MVH Lasse. Citera
ThomasFB March 20, 2009 Author Report March 20, 2009 Grand Prix är helt okej, det är bara rävspelet, -både det öppna och det i kulisserna, som förargar. Men det gäller ju $$$ och inflytande.En F1 racer är ganska avancerad, fastän GP- loppen är tråkiga ibland. Citera
Lassemålare CMC 2071 March 20, 2009 Report March 20, 2009 Men det var kanske lite annorlunda på 70 talet, min svåger tog sinabarn på ett formul 1 race på Hockenheime för ett par år sedan. Dom satt 3.5 timme i kö dit och 4 timmar därifrån och bara för att , med hans egna ord se betydligt sämmre än på tv hemma. det enda som var bra var ljudet. MVH Lasse. Citera
Alabama Grill March 20, 2009 Report March 20, 2009 Kan tilläggas att det blev en av de absolut dyraste reklamfilmerna i världshistorien. Det största problemet var alla tillstånd för att få spärra av gatorna i städerna, men bra blev det. Citera
ThomasFB March 21, 2009 Author Report March 21, 2009 Är ingen stor Ferrari-fanatiker, men det är något speciellt med märket ändå, åtminstone med deras racervagnar. Var det inte Enzo själv som tyckte att sälja gatbilar var till för att finansiera Scuderia Ferrari-teamet. Citera
pools March 21, 2009 Report March 21, 2009 Men det var kanske lite annorlunda på 70 talet, min svåger tog sinabarn på ett formul 1 race på Hockenheime för ett par år sedan. Dom satt 3.5 timme i kö dit och 4 timmar därifrån och bara för att , med hans egna ord se betydligt sämmre än på tv hemma. det enda som var bra var ljudet. MVH Lasse. F1 på plats är en 100-poängare. Finns ingen motsvarighet inom motorsporten.Jag och min son, Mikael har varit på Nurborgring för ett antal år sen. Vi boddei Köln, hyrde bil och körde till ringen. Var nästan inga köer alls. Ringen liggertrots allt mitt ute i ingenting. Riktigt på vischan. Inga bussar, inga tåg, barabil. Det var vad som gällde. Men inga bilköer. Vi körde dit både lördag ochsöndag. Gick hur bra som helst.Efter loppet blev det rätt kul. Polisen stängde all trafik MOT banan. Dom stodi korsningar och vinkade bara fram trafiken som kom från banan. All annantrafik stoppades. Så det blev i princip två filer enkelriktat från banan. Ochgissa om det utnyttjades. Det var rena racingen från ringen i vänster köfält.Det var skitkul. Synd att man inte hade mer att köra med. (Opel Omega)Det var 2003. Nästa F1-resa var till Ungern 2005. Vi åkte faktiskt taxi till ochfrån banan. Inga problem alls. Förutom att chaffisen var rätt påträngande,fast rätt rolig faktiskt. Han spelade att kassettband där han sa att han varmed som trummis. Vi trodde vad vi ville om det.Banan var rätt tråkig. Men vi satt bra till och fick se bilarna komma i fullkarriär och bromsa häftigt inför en 90-gradare. OCH VILKA BROMSAR ENF1:a HAR! Det är helt otroligt hur snabbt dom får ner hastigheten. Senvar det ju en massa dumma tyskar där förstås, som levde rullan. Tyskarnaär nog som min fru sa en gång, som fiskmåsar, dom som skränar mest och högst, och tror att dom äger stället. Och tävlingen gick inte i våran favör.Men vad gör det, att få va på plats, och va med om allt runt omkring, ja,det slår allt TV-tittande.Och nu är det bara en vecka kvar till PREMIÄREN i Australien.Någon fler som stiger upp kl. 07.30 på söndag för att se racet 08.00?Jag kommer då att göra det! Innan dess har man ju sett både träningoch kval förstås. Mvh.pools Citera
Recommended Posts