Jump to content

Recommended Posts

Hejsan!

Min 05a har gått 2000 mil och jag hör ett klonkade ljud vid stadskörning och liknande. kan det vara detta problemet med spindellederna då? Hade ju bilen inne förra året och påpekade detta klonkandet för dom på verkstaden, men där sa dom att det ska låta så för att "det är ju en stor bil med stor motor och växellåda":? då kanske man ska få dom att titta lite extra på spindellederna i år igen då?

Hejsan!

Min 05a har gått 2000 mil och jag hör ett klonkade ljud vid stadskörning och liknande. kan det vara detta problemet med spindellederna då? Hade ju bilen inne förra året och påpekade detta klonkandet för dom på verkstaden, men där sa dom att det ska låta så för att "det är ju en stor bil med stor motor och växellåda":? då kanske man ska få dom att titta lite extra på spindellederna i år igen då?

Tjena Teaser.jag känner igen det där.för ett tag sen när jag stängde av stereon hörde jag klonkandet å blev inte så glad.undrade vad det va men när jag körde nästa gång i stan var de helt väck.har inte tänkt så mycke på de sen dess.hoppas vi får några användbara svar

Klonkljudet hörs ju mest vid gaspådrag efter växling mellan 1an till 2an. Tycker inte att det ska vara såna bekymmer efter 2000 mil.. om det inte är ett standardfel förstås. Men det är väl inte som dom säger på verkstaden att "det är för att att det är en stor motor och växellåda" för även om det klonkar litegrann är det väl ett missljud?

Ja, 05:or byggda före Augusti-05 har ju klonkningen inbyggd ala TSB 05-9-11. Kan ju vara det !

Kan vara det men om TSB 05-9-11 står det att ljudet är när man svänger vänster eller höger, jag har problemet rakt fram.

det kan vara krängningshämmarna, spindellederna eller fjäderbenslagringarna. Kan glädja er alla med att min audi a4 klonkar också. och den har rullat 250 mil (sen ny)...

det kan vara krängningshämmarna, spindellederna eller fjäderbenslagringarna. Kan glädja er alla med att min audi a4 klonkar också. och den har rullat 250 mil (sen ny)...

Audi = tysk ingenjörskonst??? Knappast enligt min mening. Trodde dock att de fixat dessa problemen. Har ju varit Audi o W problem hur läng som helst.

Audi = tysk ingenjörskonst??? Knappast enligt min mening. Trodde dock att de fixat dessa problemen. Har ju varit Audi o W problem hur läng som helst.

Det klonkar till när man byter växel, från typ fram->back och när man lägger om ratten samtidigt, dvs när man ska ut från min garageplats. Ett klonk från vänster fram. När man kör är det knäpptyst. Mkt egendomligt.

Har själv en A4 2008, känner inte igen det du beskriver. Dessa bilar är ju tystheten själv, trots att jag har 19 tummare på.

Har själv en A4 2008, känner inte igen det du beskriver. Dessa bilar är ju tystheten själv, trots att jag har 19 tummare på.

jag kör en 09a med sportchassie och 17-tummare. tjejen hörde att det lät något från höger fram när jag parkerade bilen nyss.. inge bra. 300 mil