Gäst March 27, 2009 Report March 27, 2009 Fick en retur och for in i en trotoarkant med hö fram. Liten skada typ skönhetsfel på fälg och en liten gummiremsa var avskavd. Det small till rätt bra och farten var kanske ca 40 km/h.Kan fälgen fått skador som gör att den kan pajja vid högre farter?Ska kolla framvagnsinställningar om den känns skumm, har inte kört sen smällen som skedde på "min gata."Ska jag köpa ny fälg och kanske t o m däck?Har Shelbys -07 take offs från Mustang Performance. Citera
Göran H March 27, 2009 Report March 27, 2009 Vid närkontakt med hårda saker gör alltid en 4-hjuls koll På jobbet körs det jäv...t hårt och ofta mot HÅRDA grejer Vi mäter alltid upp dom efteråt och det är ALLTID justeringar Ta hjulet till en gummiverkstad som kollar det och i värsta fall rikta eller köp nytt Citera
Chili March 27, 2009 Report March 27, 2009 Några som är duktiga på att kolla upp och reparera fälgar i Stockholm ärhttp://www.intera-sverige.se/Be dom dom kolla upp fälgen och om den behöver fixas så kan dom ordna det Vad gäller däcket om du fått en repa, kan det vara ok om du cruisar men om ska köra en repa på bana så skulle jag byta..... Citera
Gäst March 28, 2009 Report March 28, 2009 Japp, kollar med experterna...Ovant med att sladda med så feta däck o mycket effekt, lite oberäkneligt upplever jag det hela. har ju automat också... Sist jag busade runt på asfalt var på min Ford Escort XR3i för ca 20 år sedan! Citera
*Micke* March 28, 2009 Report March 28, 2009 En fördel är att du nu har en likadan reservhjuls fälg om den nu är hel .//Micke. Citera
JanneJ March 28, 2009 Report March 28, 2009 Ovant med att sladda med så feta däck o mycket effekt, lite oberäkneligt upplever jag det hela. har ju automat också... Sist jag busade runt på asfalt var på min Ford Escort XR3i för ca 20 år sedan!Mycket effekt och breda svålar är inte nån barnlek när man börjar närma sig gränsen..För de flesta ( inklusive mig själv ) så upplevs en effektsvagare bil med smala däck som mer "lättkörd" när man närmar sig gränslandet för greppet.Att åka lite bana under nån trackday och under kontrollerade former få testa vad som händer när man går över gränsen är nyttigt ( och dj..ligt roligt! )Kommer ihåg en tävling i sportvagnsmästerskapet på 90-talet i Falkenberg då det kom 2 st AC cobra replikor med snuskigt mycket effekt och skulle damma av oss andra med små löjliga engelska sportbilar.Bägge två åkte av på 1:a varvet på träningen..Efter något år hade de lärt sig hantera bilarna och något år senare började det gå fort.übung macht den meister Citera
Gäst March 29, 2009 Report March 29, 2009 Hoppas på att den går att snygga till, förutsatt att den är hel för övrigt.Ska ta den till Intera. Däcket tror jag är okej.Ska ta en runda i veckan och känna om det finns vibrationer o om ratten står rakt. Fler tips om hur man kan se eller känna om inställningen är fel?Ja Janne, vi ses kanske i Maj på Sviesta?Har undrat både förr och nu...Angående framvagnsinställning.Är däcket slitet eller fälg inte 100 vid inställning blir det väl fel värden när man slänger på ett nytt däck eller fälg? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.