busse March 28, 2009 Report March 28, 2009 Nån som har tips på att renovera nedre dörrgångjärnet, det verkar ju vara bra kraft i fjädern till dörrstopparen i det nedre gångjärnet, hur får man enklast ihop det hela? Tänker då främs på fjädern. Gångjärnet sitter ihop änn så länge men är bra glappt men jag har en renoveringssats. Frågar innan jag tagit isär gångjärnet om nån kan tänkas ha lite tips på renovering. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 28, 2009 Report March 28, 2009 HejÅRSMODELL. För att fixa gångjärn är det lämpligast att lossa bultarna på dörrens gavel, märk med maskeringstejpeller penna var gånjärnen sitter, bra att ha denuppmärkningen vid återmontering av dörr. Var heller inte ensam om att ta bort dörren,använd maskeringstape eller hellre eltejp och tejpa runt kanter på dörr och skärm som skydd. Lägg en regelbit på 1m under dörren, lyft med endomkraft för att hålla dörren i rätt linje, det kanbli vingligt men det går om man är två som hjälpsåt. Citera
busse March 28, 2009 Author Report March 28, 2009 HejÅRSMODELL. För att fixa gångjärn är det lämpligast att lossa bultarna på dörrens gavel, märk med maskeringstejpeller penna var gånjärnen sitter, bra att ha denuppmärkningen vid återmontering av dörr. Var heller inte ensam om att ta bort dörren,använd maskeringstape eller hellre eltejp och tejpa runt kanter på dörr och skärm som skydd. Lägg en regelbit på 1m under dörren, lyft med endomkraft för att hålla dörren i rätt linje, det kanbli vingligt men det går om man är två som hjälpsåt. Årsmodell 65, dörren är redan loss och ligger i källaren där det är varmt och skönt mot i kall garaget. Den är uppmärkt så gott det går för att fa tillbaka den på rätt ställe. Tänkte mest på detta med att få dit fjädern till dörrstopparen vid ihop monteringen. Man åker väl hur som helst att ta loss själva gångjärnet från karossen för att kunna slå ut sprintarna som behöver bytas. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 28, 2009 Report March 28, 2009 Hej.Tryck ihop fjädern i skruvstäd, spärra som om mangör med gasstötdämpare, ståltråd eller som jag, användeett par buntband. Citera
busse March 28, 2009 Author Report March 28, 2009 Hej.Tryck ihop fjädern i skruvstäd, spärra som om mangör med gasstötdämpare, ståltråd eller som jag, användeett par buntband. Tack för tipset, det var precis detta jag undrade över. Citera
Draken May 7, 2009 Report May 7, 2009 Lånar tråden!jag har inga fjädrar/dörrstopp på min Ht -67!Hur ska det se ut? Citera
Nenne May 7, 2009 Report May 7, 2009 Ford bytte utförande under 1967, här finns lite bilder-http://mustangsunlimited.com/itemdy01.a ... =EMUSTANG# Citera
Draken May 17, 2015 Report May 17, 2015 Väcker tråden igen =)Jag har den med fjäder..Verkar som det är bara fjädern som fattas? Citera
Draken May 17, 2015 Report May 17, 2015 Det borde väl gå att sätta dit den utan att plocka isär allt? Citera
Recommended Posts