Jump to content

Hugg vid växling


ientity

Recommended Posts

Har frågat lite , bland annat saleen s281 som har samma saleen som jag fastmed kompressor.

Är det normalt att det hugger till lite under bilen vid växling ??

Är precis under bilen kanske kardan ? Är helt tekniskt okunnig.

Vet att saleen har lite annorlunda "växellåda" som antar är lite sportigare och råare vid växling...lite skillnad mot min s80 haha :)

Känner även av detta ibland när man släpper gas och sen gasar till igen.

Är orolig då det är en 2007:a och jag kan inget om bilar !

Link to comment
Share on other sites

Jag känner igen det du snackar om, det hugger till lite när man växlar, alltså man hör typ växellådan klonka i nästa växel...men jag har aldrig riktigt reflekterat över det utan känner bara hornen växa i mig när jag hör klonket o tänker "fan vilken effektstark kuse man har, klart det ska klonka o greja i den här racebilen, lite oldschool" :D

Link to comment
Share on other sites

Har frågat lite , bland annat saleen s281 som har samma saleen som jag fastmed kompressor.

Är det normalt att det hugger till lite under bilen vid växling ??

Är precis under bilen kanske kardan ? Är helt tekniskt okunnig.

Vet att saleen har lite annorlunda "växellåda" som antar är lite sportigare och råare vid växling...lite skillnad mot min s80 haha :)

Känner även av detta ibland när man släpper gas och sen gasar till igen.

Är orolig då det är en 2007:a och jag kan inget om bilar !

Tja!

Om det är de klonket som Akilles menar så e de inga konstigheter.Vet inte riktigt vad det är som klonkar men det är som de ska...

Link to comment
Share on other sites

Det hugger i vanliga GT oxå.

Det är en mexikansk växellåda du har, sen kan du dra dina egna slutsatser ;)

Allvarligt.... Strax efter jag köpte min GT, under den tid jag bodde i USA, så kontaktade jag flera Fordverkstäder samt även serviceavdelningen på Ford Motor Company. Idioten jag snackade med där föklarade att det va ett medvetet kuggglapp eftersom detta är en sportbil som blir så varm så det måste finnas spel för materialutvidgningen..... yeah right.

Man lär sig korrigera kuggglappet med kopplingen efter ett tag..... numera tänker jag inte ens på det.

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått för mig att det beror på våran två delade drivlina, om jag nu använder rätt ord där, har ingen bra koll på bildelar på svenska ^^

T.ex så ska Spidershafts drivlinga fixa den större delen av klonkandet, det ska tydligen finnas lite kvar men inte i närheten av hur det låter som orginal.

Att den också väger väldigt mycket mindre än orginal är ju inte helt fel heller.

Link to comment
Share on other sites

Det är lustigt att det är medvetet ! :) Medvetet klonk var nytt haha, som sagt det känns onekligen lustigt när man sätter sig i en nyare bil efter mustangen :) Men det är gött att inget är fel dock !

Tack för alla tips grabbar .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...