elboy cmc 388 March 31, 2009 Report March 31, 2009 Hej ville veta om någon kan ge några bra råd då jag ska plocka nermin bakaxel på min 02a då jag ska byta utväxling mm och samtidigt blästra av den och få på lite ny lack. Vad behöver man ha koll på eller är det bara att skruva ner och skruva tillbaka tänker bara på själva demonteringen? Citera
87gt50 April 1, 2009 Report April 1, 2009 Ska du återanvända lager o överfall så se till att de hamnar på samma ställe. Chimsen spelar inte så stor roll om du ändå ska byta utväxling, men det kan vara bra att behålla dem som separata paket ändå som referens vid återmonteringen. Citera
elboy cmc 388 April 1, 2009 Author Report April 1, 2009 Nej jag tänkte byta ut allt lager,lameller, packboxar mm. Det är bara att typ pocka bort skivor,fjädrar,tömma klumpen & sen skruva ner den eller? Citera
87gt50 April 2, 2009 Report April 2, 2009 Det finns massor av how-to's på nätet, men du måste ha ut axlarna först innan du får ut klumpen. Se till att överfallen hamnar likadant som de sitter nu, resten kan ju kvitta om du ändå ska byta allt. Citera
elboy cmc 388 April 3, 2009 Author Report April 3, 2009 Då var den nere. Det tog drygt 1 och 45 min att plocka ner bakaxeln själv. Frågan är nu bara hur jag ska få tillbaka den Nu ska jag få iväg den så fort det går så man inte missar våren. Var lite knepigt med alla bussningar som spänner och bultar som inte vill ur. Citera
87gt50 April 5, 2009 Report April 5, 2009 Det är en baggis att få upp den själv. Tror jag hängt den i stötdämparna bara för att undvika att den faller ner, sen är det bara att börja dra dit UCA och LCA och allt det andra. Låt domkraften stå kvar under så fixar du det lätt själv. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.