Tobias CMC1505 Posted April 6, 2009 Report Posted April 6, 2009 Sitter och tittar på lite toppar, alltid skoj med mer hästar under huven.Men drar en funderare över antalen hk.Står ju här att motorn kommer leverara 367hk.Men då måste man väl byta kolvar, oljepump, vattenpump etc etc?Känns som om att man inte kan öka från 250hk till 367 genom bara toppar?Snabb undran bara.Mvh / Tobias Quote
Nenne Posted April 6, 2009 Report Posted April 6, 2009 Det låter onekligen lite för bra. Men står det inget om vad som gäller i övrigt för motorn att man ska få ut 376 hk? Ingen sann Amerikansk firma brukar lova något utan femtielva villkor, undantag och friskrivningar. Quote
Tobias CMC1505 Posted April 6, 2009 Author Report Posted April 6, 2009 Oj, glömde helt bort att posta länken.http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuNy kam är det ju också.. men känns lite brutalt ändå.Står ingenting om vad man behöver utan det är ju bara Kittet som gör 367hk.Vad pallar original kolvar med? Quote
ThomasFB Posted April 6, 2009 Report Posted April 6, 2009 Edelbrock brukar lova mer än dom håller. Går säkert att ta ut 367 kusar, men inte genom bolt-on av en drös dylika delar.Originalkolvarna klarar cirkus 6000 rpm om dom är friska, men det beror på en del faktorer. Kolvarna i en H.O lovas det 6200 för. Quote
Tobias CMC1505 Posted April 6, 2009 Author Report Posted April 6, 2009 Förstår det nästan, lät lite väl gött.Men för ett latarsle så verkar det vara riktigt bra, kompletta toppar. I princip Bolt-on bara.Vad kör du med Thomas ? Quote
ThomasFB Posted April 6, 2009 Report Posted April 6, 2009 Förstår det nästan, lät lite väl gött.Men för ett latarsle så verkar det vara riktigt bra, kompletta toppar. I princip Bolt-on bara.Vad kör du med Thomas ?Edelbrock är helt OK- bara att bulta på.Jag (det är egentligen fruns butikskasse) kör med en 5.0 /302 i en 65 Fastback:Hemportade gjutjärnstoppar, över 10:1 i komp, Tri-Power insug + Holley 2300 och hydraulrulle, 65 HiPo gjujärnsgrenrör, 2 tums avgas, MSD tändsystem. Tidigare C4 automatlåda, nu blir det 5 speed manual. Baktill en 8 tummare med diff och 3.55.Har inte bromsat denna kombination än, men senaste kombo gav 359 Hp @5900 rpm / 448 Nm maxvrid. 375+ Nm tillgängligt från 3000rpm uppåt. Redline vid 6000 rpm. Den här känns dock rappare, skall försöka ta den till 400 Hp, sen räcker det.Kanske AFR toppar i framtiden, om det blir till att trimmas, men den här är ganska följsam i trafik, så varför förstöra en funkande kombo? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.