Jump to content

Recommended Posts

Måste eller brukar det vara fel på kamberinställningen om Mustangen sliter däcken utvändigt högra däcket är mer slitet I så fall var köper man SKIMS. Kan det räcka att ställa tå inställningen Bilen DRAR inte i ratten åt nåt håll men jag har köpt nya däck så jag ville kolla eran åsikt.

Det beror oftast inte på cambern utan i ditt fall så står den för mycket ToeIn.Troligtvis efter byte av någon slitdetalj så har den inte justerats.

Kosta på dig en rejäl framvagnsinställning så får du garanterat en bättre bil att köra och lite livslängd på framdäcken.

Hej Dan, skriv gärna i din signatur vad du har för bil så är det lättare att svara.

Du behöver troligen inte skims för Cambern utan den justeras utan. Har du positiv camber så går bilen på yttersidan av däcket, men troligen som skrevs är det för mycket toe-in. Justeras ju med styrstaget på din kärra.

Men "offra" en tusenlapp på en riktig däckfirma som ställer in dina värden. Sök på forumet där du troligen hittar korrekta data.

:--

ok tack jag ska kolla med shell i Dals Ed dom har visst bra grejjer för inställningarna. Har man Mustang så får det kosta, bara det blir bra. Tanten får vänta med sina vårkläder,eller jobba mer. trevlig sommar

Glad påsk på dig själv Janne!

( någon stans fick jag för mig att det var en moderna -68).

Dan, innan du åker till verkstaden, kolla på forumet om rätta värden. Det är inte säkert verkstaden har det. Och skriv lite vad du har i signaturen ( Årsmodell, motor, vxllåda...)

:--:--

Är välså att med moderna däck ska man ha mindre toe in än med orginaldäcken,och även lite annars med breddäck.

är den inställd för moderna radialdaäck är den nästan okörbar med diagonal,eller sk"belt"däck,och tvärtom så är den isnställd helt enligt fabriksvärden efter diagonaldäck så sliter den hårt på radialdäcken,och då oftast i kanterna.

men däcktryck o andra inställningar påverkar ju också liksom körstil.

Shelbysänkninge äter väl också en del däck..

Och skriv lite vad du har i signaturen ( Årsmodell, motor, vxllåda...)

:--:--

Bra påpekande, men också profilen bör fyllas i! :!::!:

Mvh.

pools