Dan53 April 6, 2009 Report April 6, 2009 Måste eller brukar det vara fel på kamberinställningen om Mustangen sliter däcken utvändigt högra däcket är mer slitet I så fall var köper man SKIMS. Kan det räcka att ställa tå inställningen Bilen DRAR inte i ratten åt nåt håll men jag har köpt nya däck så jag ville kolla eran åsikt. Citera
Roger April 6, 2009 Report April 6, 2009 Det beror oftast inte på cambern utan i ditt fall så står den för mycket ToeIn.Troligtvis efter byte av någon slitdetalj så har den inte justerats.Kosta på dig en rejäl framvagnsinställning så får du garanterat en bättre bil att köra och lite livslängd på framdäcken. Citera
Svedis April 7, 2009 Report April 7, 2009 Hej Dan, skriv gärna i din signatur vad du har för bil så är det lättare att svara.Du behöver troligen inte skims för Cambern utan den justeras utan. Har du positiv camber så går bilen på yttersidan av däcket, men troligen som skrevs är det för mycket toe-in. Justeras ju med styrstaget på din kärra.Men "offra" en tusenlapp på en riktig däckfirma som ställer in dina värden. Sök på forumet där du troligen hittar korrekta data. Citera
Dan53 April 7, 2009 Author Report April 7, 2009 ok tack jag ska kolla med shell i Dals Ed dom har visst bra grejjer för inställningarna. Har man Mustang så får det kosta, bara det blir bra. Tanten får vänta med sina vårkläder,eller jobba mer. trevlig sommar Citera
Roger April 7, 2009 Report April 7, 2009 Svedis om du tittar på bilen på bilden vars torde tillhöra Dan så är han i behov av schims om han ska kunna justera cambern på sin bil. Citera
Svedis April 8, 2009 Report April 8, 2009 På min lilla skärm ser jag inte hur tidig den är. Men på -68 behöver du väl inga skims?? ( inte på min i alla fall) Citera
Dan53 April 8, 2009 Author Report April 8, 2009 O sorry jag glömde skriva att det gäller en Mustang 65a'. Jag har ringt verkstaden o fått info ska beställa tid nu. Tack Citera
Janne Holm CMC1740 April 8, 2009 Report April 8, 2009 Men Svedis då du får nog skaffa glasögon Min sliter mer på bakdäcken hyfsat jämt Citera
Svedis April 8, 2009 Report April 8, 2009 Glad påsk på dig själv Janne!( någon stans fick jag för mig att det var en moderna -68).Dan, innan du åker till verkstaden, kolla på forumet om rätta värden. Det är inte säkert verkstaden har det. Och skriv lite vad du har i signaturen ( Årsmodell, motor, vxllåda...) Citera
Ingo April 9, 2009 Report April 9, 2009 Är välså att med moderna däck ska man ha mindre toe in än med orginaldäcken,och även lite annars med breddäck.är den inställd för moderna radialdaäck är den nästan okörbar med diagonal,eller sk"belt"däck,och tvärtom så är den isnställd helt enligt fabriksvärden efter diagonaldäck så sliter den hårt på radialdäcken,och då oftast i kanterna.men däcktryck o andra inställningar påverkar ju också liksom körstil.Shelbysänkninge äter väl också en del däck.. Citera
pools April 9, 2009 Report April 9, 2009 Och skriv lite vad du har i signaturen ( Årsmodell, motor, vxllåda...) Bra påpekande, men också profilen bör fyllas i! Mvh.pools Citera
Recommended Posts