Thompa April 7, 2009 Report April 7, 2009 Efter att jag renoverat min 302:a skulle jag ut och provköra då tar det helt plötsligt jätte lång tid för lådan att växla. Motorn är helt orginalrenoverad. Jag tänkte att det kanske va modulatorn som hadde fått sej en smäll då jag lämnade lådan kvar i bilen och ljuddämparna kanske slagit i då jag rullat bilen fram och tillbaks några gånger (trångt i garaget) Jag skruvade bort modulatorn och det rinner ut olja där den satt. Ska det göra det? Satte tillbaka modulatorn på plats och nu rinner det olja ur den oxå.Värkar inte riktigt rätt tycker jag. Nån som har lösning eller tips. Fick fylla på lite olja då jag plockade ner kardan och bytte knutkors. Citera
janne April 9, 2009 Report April 9, 2009 Hej. Tror din modulator är trasig. om det kommer olja ur den. Vad jag kommer ihåg så sitter väl en vacumslang från insuget på den. Olika vacum får olika växlingar.Och i så fall suger väl motorn i sej oljan som kommer ur den. Citera
Recommended Posts