ErikC April 11, 2009 Report Share April 11, 2009 Jag har under många år velat åka på en "äkta" Barret Jackson auktion och igår så gick min dröm i uppfyllelse!Det var 7:e gången som Barret Jackson har varit här i West Palm Beach, och denna gången höll dom till på Americraft Expo Center strax väst om West Palm Beach. En vän till mig skulle auktionera ut 2 av hans Nascar bilar där en viss % skulle skänkas till välgörenhet. Så han ordnade med biljetter till oss så vi kunde besöka eventet, samt sitta på själva "budgivnings läktaren"! Man var sjukt sugen på att räcka upp handen både en och annan gång Det var helt ofattbart hur mycket pengar som rörde sig där i salen, miljonbilar såldes hit och dit, ofantligt mycket pengar gick till välgörenhet och sen att se på dom som bjöd på bilarna var mycket intressant! Att se lite hur deras taktik funkar, och försöka komma på hur dom tänker.Man såg bilar här som man aldrig trodde man skulle få se i verkligheten, lågmils gamla jänkare, one-of-a-kind Mercedes, filmbilar, racebilar (min favvo, vänta bara tills ni får se Imsabilen...) hemmabyggen osv osv osv.Ford hade satsat STORT iår på sin monter, med prova-på dragracing, största montern på plats samt test av terrängbilar och sportbilar på inhängnad bana! Även GM hade liknande upplägg där man fick köra konbana med div. bilar.Nu till bilderna! Se och njut!Fordar på sniskan! Rätt schyst sätt att ha bilarna på för att man kunde verkligen klämma på allt och se på nära håll.Mustanginredningar har verkligen varit skräp tidigare, men nya design och materialkonceptet är helt underbart! Snyggare och bättre kvalitét!Corvette ZR-1, den med ny pulley och mappning vore INTE fel. Men även den här bleknar lite i jämförelse med andra bilar som kommer strax...Nya Camaron! Betydligt snyggar IRL än på bild. Fortfarande stor som en gravid elefant, men helt OK ändå. Den svarta var lite småläcker faktiskt! Man kände hur hockyfrillan började växa när man satte sig i bilen Cadillac CTS-V. Samma motor som i ZR-1 men lite nedtrimmad bara. Enbart bolt-on trim (avgass, pulley och mappning) ger långt över 600hk!Ford sålde av deras konceptbilar till S197 Mustangen! Så skulle den ha sett ut! Dom är fullt fungerande konceptbilar, men dom såg ut som dom har varit med en del.Dragracing med nya Mustangen! Jag gillar monteringen av deras Dyno's, så vi gick "backstage" med en av Fordnissarna och kollade in hur dom hade gjort. Vi ska bygga en riktigt fin dynocell runt våran dyno så det är kul att få lite idéer!Ford's "R" bilar. Nya Taurus SHO! AWD, 350 TT-V6 och en förbrukning på 0.8L/blandad. INTE illa.I am sooooo in love with this car...Här är min polare "Bob's" bilar (passande namn, men som han själv säger så är han inget mer än en väldigt rik redneck lol!)Första 1967 GT500:an, och första 2010 GT500:an upp för auktion!Ett rum full av rika bilnördar!Denna bilen byggdes av flertalet olika Speedshops, och såldes till förmån för välgörenheten "American Heroes". En ex. Marine fick äran att ropa ut den för otroliga 550.000USD. Bilden nedan visar folk som ger stående ovation för honom då han hade räddat en hel trupp självmant, och förlorade sina ben i samband med det.Underground racings "NOMURCI". 1000AWHP är inte fel HELT galet snyggt hantverk på denna, gick inte att finna ett fel.Föjande bilder är från tälten där bilarna stod innan och efter auktion. Inte mycket att säga här utan se och njut!"Opel GT" CoupéStarsky and Hutch Torino'n!Hård som fan!Kan en bil blir mer gay?"Imsa" Oldsmobile Rhys Millens första drifting GTO Den faktiskta testbilen som GM använde sig av under utveckling av C6:anBandit!Då var det alles för den här gången /Erik Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
aahrling April 11, 2009 Report Share April 11, 2009 Många härliga bilder!!Tack för att du delade med dig Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 11, 2009 Report Share April 11, 2009 Man blir lika glad varje gång man ser att du har skrivit här med bilder.. Tack för kul å bra bilder Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman April 12, 2009 Report Share April 12, 2009 härliga bilder. Finns bara en sak som jag kommer å tänka på... Sverige är så jävla fattigt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe April 12, 2009 Report Share April 12, 2009 Sverige är så jävla fattigtInstämmer... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger P 2196 April 12, 2009 Report Share April 12, 2009 Känner mig själv jävligt fattig också när man ser en sådan bil auktion... Annars är det jävulskt härliga bilder, rena porren för en bil nörd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErikC April 12, 2009 Author Report Share April 12, 2009 Kul att ni gillar bilderna Jag älskar att ta dom Det var verkligen som en våt dröm att gå omkring där och se alla dessa skönheter i mångfaldigt bättre skick än från fabrik! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts