Jump to content

Nytt försök om c4 problem


Recommended Posts

Nu har jag bytt olja och filter och fortfarande så slirar den till innan 3: går i. ny modulator. extra oljekylare kopplad ihop med orginal. funka klockrent i höstas när jag ställde in bilen i garaget. Hjälp jag blir tokig. Kan c4:an ha stått och dött i vinter.HJÄLP :(:(

Link to comment
Share on other sites

Lite mer info som jag upptäckte. När man lägger i backen så hoppar den i direkt men när man lägger i driven så tar det ca 4-5 sec innan den hoppar i. Ska ge c4:an min uppverksamhet hela lördagen.

Link to comment
Share on other sites

OLjan motsvarar ford spec så den är rätt. har kört med den förr om åren. Sticker ut i garaget nu så får vi se om den har självläkt över natten. :lol::lol: Tackar alla som försökt hjälpa till.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Hade samma problem med C4'an på min förra 65'a.

Lådan funkade perfekt efter att ha legat i delar i nästan 15 år men efter halva första sässongen började den slira när 3'an skulle i (kanske berodde på det ökade vridet när jag bytte från A-kodade 289'an till en milt vässad 351'a).

Köpte en renoveringssats med lameller och lite annat, bytte även ALLA packningar, inget problem efter det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej och hallå!! Ville bara tala om att problemet med c4-an är löst.När jag bytte modulator så märkte jag inte att den lilla pinnen som sitter i kolven bakom modulatorn hadde ramlat ur när jag monterade den nya modulatorn. Vilken tur att man inte städar i garaget så ofta för den låg kvar på golvet i skiten. Pilla in den på plats och nu går den klockrent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...