Jump to content

HJÄLP!!! trolig avprogramerad styrenhet/ imobilizer GT -01


Ericsson

Recommended Posts

Hej.

Någon som vet hur eller var man kan få hjälp med att programera om styrenheten / larmet. Jag har skrivigt om problemen jag har haft med min -01 GT i andra trådar men nu tror verkstaden jag har lämnat bilen till att det är detta som är felet. Vi har prövat att programera om nycklarna men detta hjälpte inte. Det är ett fabriksmonterad larm på bilen. Kan man koppla förbi denna på något sätt?? Det är ju förvisso ett stöldlarm, men ändå. :)

Link to comment
Share on other sites

Har inte gjort det ännu men tänkte göra det under morgondagen.

Hoppas att dom har något bra svar. Det är lite långt att få upp bilen till dom även om det nog hade varit det bästa. Vi får hoppas att det går att lösa med Grufman över telefonen men jag är lite skeptisk. :?

Link to comment
Share on other sites

Hej Grufman.

Jag hoppas att ni inte tog det som att min skepsis var riktad till er utan den är riktad mot min just nu hopplösa sittuation om att komma tillrätta med problemet/n. Om ni tolkade det så får jag be om ursäkt.

Link to comment
Share on other sites

Huu vilket hemskt fel.

Har sett ett liknade problem på en Mondeo en vän till mig har.

Allt fungera till och med start motorn men den gick inte att starta.

I hans fall var det hela kabelstamen under batteriet som var helt förstörd av ett läckande batteri. Då hade han redan köpt ny nyckel och så vidare i jakten att kunna starta den.

Så jag tror du ska vara öppen för att titta efter helt andra saker som kan vara felet till att den inte vill starta, än bara imobilizer delen och nycklarna.

Litet tips till om du vill ha tag i literatur och fulständiga koplingscheman till bilen. Margie Bookshop brukar kunna fixa orginal böckerna och koplingschemanen ofta med guider i hur man felsöker och vart man ska leta efter felen, har varit till otrolig hjälp vid el fel för mig några gånger.

Lycka till.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...