Jump to content

Recommended Posts

VAAAA Det är ju min gamla bil som jag sålde i augusti förra året :( Det va inte länge den fick va vid liv. Hmm 7års slit borta synd.

Dom stolarna va ju helt nya i princip, Lars O hjälpte mig att klä om dom innan jag sålde bilen.

Motorn va också nyrenoverd, gick väldigt bra. Verkar nästan som om han har kört in i en stolpe. Hoppas att ingen skadade sig killen som köpte den hade fru o barn, det fanns inga bälten i den.

Om någon är intresserad av att köpa delar så hade bilen bl.a. en ny 600cfm edelbrock förgasare, nya kromdelar det mesta runt fronten är väl inget o ha men stötfångare bak är nog hel, koni (shelby dämpare runt om), ny klädsel på stolar fram, motorn är en 302 renoverad med nya lager och packningar, renoverad koppling. Bilen har en 4vxl manuell lilla ruggen låda men den kan nog behöva en renovering lagerna va nog inte så bra i den. Dörrsidorna va nya men det är kanske inget o ta.

Ratten har en oroande vinkel den ser ut att vara tiltad framåt . Förmodligen har föraren smällt in rätt hårt i den. Hoppas den klarade sig bra och har tänderna i behåll. Midjebälte är ingen hit vid krock om man är rädd om gaddarna. Om föraren nu hade bälte........

Rutan är ju dessutom spräckt på ett ställe där huvudet med största sannolikhet skulle hamna om man inte har bälte.

Gjorde garanaterat ont, hoppas alla som var med i bilen är ok.

Jag ringde firman som har bilen. De vägrade sälja inredningen delvis utan den säljes helst komplett inkl dörrklädslar och golvmattor för 15 000 kr. :shock: De ville inte gå ner i pris heller....

Jag ringde firman som har bilen. De vägrade sälja inredningen delvis utan den säljes helst komplett inkl dörrklädslar och golvmattor för 15 000 kr. :shock: De ville inte gå ner i pris heller....

Jaså ja det va ju en del pengar. Mattan blir nog lite svår att ta bort utan att den går sönder allt för mkt den limmade jag dit runt om. Panelerna på instrumentpanelen är nog inte mkt och ha heller, dom va lite sletna. Det som är av värde är väl just stolarna som har helt ny stoppning och klädsel.

VAAAA Det är ju min gamla bil som jag sålde i augusti förra året :( Det va inte länge den fick va vid liv. Hmm 7års slit borta synd.

Dom stolarna va ju helt nya i princip, Lars O hjälpte mig att klä om dom innan jag sålde bilen.

Motorn va också nyrenoverd, gick väldigt bra. Verkar nästan som om han har kört in i en stolpe. Hoppas att ingen skadade sig killen som köpte den hade fru o barn, det fanns inga bälten i den.

Tyckte att jag kände igen den. Du hade en sådan fin bild där den var parkerad snett över en landsväg....Synd som f-n.... :x

/Fredde

Tyckte att jag kände igen den. Du hade en sådan fin bild där den var parkerad snett över en landsväg....Synd som f-n.... :x

/Fredde

Ja det stämmer bra. En kompis tog lite fina bilder på bilen, såhär såg den ut en gång i tiden.

_MG_9109.jpg

_MG_9106.jpg

_MG_9183.jpg