ricky April 25, 2009 Report April 25, 2009 HejVår bensin mätare har slutat att fungera....och efter att ha frågat runt tros det vara sensorn i bensintanken som slutat att fungera.Har nu hittat ett sånt kit...men undrar om det är svårt att byta det själv...?Är det den första saken att felsöka på? Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 25, 2009 Report April 25, 2009 Hej.Börja med att ta loss kabeln på tankgivaren påtanken, jorda den kabeln och slå på tändning,tankmätaren skall gå upp sakta till full tank. Gör mätaren det så är felet i givaren som sitteri tanken, vi får återkomma om fortsättningen. Citera
Gresse April 28, 2009 Report April 28, 2009 Min slutade funka oxå.Tog ur den ur tanken och det var punka på flötet.Hittade ett nytt flöte av plast som setat på en idustriell nivåvakt.Minimal ändring av befintlig anordning.Funkar klockrent.Gresse Citera
Fredde77 April 29, 2009 Report April 29, 2009 Hej.Börja med att ta loss kabeln på tankgivaren påtanken, jorda den kabeln och slå på tändning,tankmätaren skall gå upp sakta till full tank. Gör mätaren det så är felet i givaren som sitteri tanken, vi får återkomma om fortsättningen. Intressant. Jag har samma problem. Detta skall provas!/Fredde Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 30, 2009 Report April 30, 2009 Hej.Så här kan det se ut, bytte på min dåvarande Mach1, vidtankning fulltank utslag på mätaren i två sekunder sedanvar den tomt igen. Gissa att jag letade fel innan jag tog beslutet att byta givare. Citera
Recommended Posts