zebben57 April 27, 2009 Report April 27, 2009 Hej Tar upp den här gammla tråden jag undrar hur bradet funkar med en spänningregulator från conradsmisstänker att min orginal pajat får inga utslag på varken bensin eller tempmätaren på min 66a utom när jag jordar domdå går dom upp i topp tycker det verkar långsökt att bägge givarna har pajat oljetrycket mätaren går upp till hälften och där står den sedan ingen ändring vid varmare motor.Hälsningar Christer Citera
CMC 1061 Berra April 27, 2009 Report April 27, 2009 Tycker det verkar okay. Efter din beskrivning. Så skulle jag byta givarna. inte regulator. Att mätarna går i topp på jordning. Är helt rätt. Det är så det ska vara.Berra Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 27, 2009 Report April 27, 2009 Håller med föregående talare, byt givare, att givarnapajar är vanligt, tycker att din tempgivare beter signormalt. Alltså normalt är om tempmätaren vid varmkörd motor stannar halvägs eller lite mer, menar vanlig varmkördmotor. Tankgivare är däremot mer vanligt att dom pajar heltallså inte visar något utslag, jordad kabel och mätarengår i topp så är problemet givaren. Citera
zebben57 April 28, 2009 Author Report April 28, 2009 Hej Ja grabbar ni hade helt rätt jag skruvade loss instrumentetpå min 65 och satte inn 66ans o provade då funkade bensinmätaren helt okej med den gammla spänningsgivaren sådet blir att köpa nya givare.Tack för hjälpen Christer Citera
CMC 1061 Berra April 28, 2009 Report April 28, 2009 Man tänker alltid för svårt. Det är enklast att börja med det lättaste, Det brukar vara dom vanligaste felen. Berra Citera
Draken July 12, 2009 Report July 12, 2009 Bytte spännings regulatorn förra veckan!Men några dagar senare så la alla mätare av....Märkte att dom funkade i bland!Men inte nu längre Citera
Recommended Posts