Jump to content

Ford mustang 1969


Pyroe

Recommended Posts

Hejsan,

Sag inlagget fran Draken och all hjalp han fick for att kopa en 67:a och skulle behova ungefar samma hjalp fast for en 69:a. Letade run pa blocket och hittade den har:

http://www.blocket.se/vi/20767296.htm?ca=23_15_s

Har oxa kollat runt i Tyskland eftersom jag till vardags arbetar dar och tycker att den har kanske ligger lite hogt i pris. Var i kontakt med saljaren och han tyckte inte det samt motiverade det med att motorn var renoverad i USA for 900 mil sedan samt att faljarna med dack kostar 25000. I Tyskland ligger motsvarande pa ca 11000 Euro, men da tillkommer besiktning etc som blir ganska dyrt om man inte gor det sjalv. Fast om man betalar dem sa finns ju garantin att bilen oxa klarar en besiktning utan anmarkning.

Fick se lite bilder pa inredning, underrede, kaross och motor. Det finns "rostblasor" pa dorrarna men det ska inte vara nagra storre problem att ordna.

Kommer troligen att titta pa bilen men vad finns det att tanka pa, vill ha en bil som ar korklar som jag sedan kan pyssla lite med i vinter.

Vore tacksam for all hjalp...

Link to comment
Share on other sites

Min spontana reaktion:

En HT för 155' ska inte ha några rostblåsor. När det ser ut på det viset lurar det antagligen mer rost som inte har visat sig än.

Är det en usa renovering kan kvaliteten var väldigt skiftande.

Link to comment
Share on other sites

Tackar trodde det jag med. Om man jamfor med de som man kan hitta pa

http://www.carlifornia.de/

sa tycker jag att det ar ett overpris, men man kanske kan fa ner det.

Vad ar ett rimligt pris? Nar jag papekade priset fick jag foljande svar:

Själv känner jag inte att jag behöver motivera priset. . . . . men. . .

Motorn har renoverats av Ford motorsport i USA, och därefter gått max

900 mil. American racing fälgarna med däck ligger i ett värde av ca 25 000.

Forsokte lagga in bilderna jag hanvisade till men de verkar ha forsvunnit...

:cry:

Link to comment
Share on other sites

Vad som är ett rimligt pris är svårt att svara på utan att ha sett bilen.

Att hänvisa till priset på fälgarna är inte relevant, visst gör de bilen mer lättsåld och attraktiv men inte höjer de priset 25'.

En påstådd motorrenovering bör nog kunna backas upp av någon dokumentation på vad som gjordes.

Har du en budget på 150' så ha lite is i magen och hoppa inte på första bästa (?). En bil är värd vad en köpare är beredd att betala och inte vad säljaren vill ha..

Prutmån finns alltid och kommer du och viftar med pengarna under näsan på en säljare så kanske en 170' bil kan bli din för 150'.

Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Sa sant. Kommer nog att kolla pa den img och ev ge ett lagre bud an sa. 150' ar egentligen for mycket. Hittade en 69 som tyvarr var sald och annonsen var bara glomd pa garaget.org for 129' och den sag egentligen finare ut. Kommer inte betala mer an 140'. Bilen har ju varit till salu ett tag, men kan ju undra varfor den inte blivit sald...kommer foresla 130' och se hur man han ar att salja den...

Link to comment
Share on other sites

Det var dyra pengar för den där, ta det kallt, det finns kanske bättre runt hörnet. Om bilen annars är helt rostfri (vilket jag tvivlar på, liksom också Janne), kan man förlåta rostiga framskärmar, antagligen finner du en hel del dolda rostskador vid en närmare check. Dessutom en HT+302......

Stirra dej inte blind på blänkande fälgar.

Link to comment
Share on other sites

Vad du än gör, titta noggrant så den inte är en överspacklad rösthög. Att den inte har blivit såld kan indikera att det är något som inte syns på fotografierna.

Link to comment
Share on other sites

Hmm är de bara den rosten som finns på Mussen ? Och de är bara en skärm. Och dom finns ju nya 8) För DEN ser ut att ha mycke spackel på sig.

TT2 fälgarna kastar man nästan efter dig i dag ;) Så dom kostar inte 25 idag.

Nä far å kolla först. Som sagt de finns fler 69or ;)

Tror våra bilar kommer att sjunka i pris i sommar :cry: Ja menar då alla överlag av US bilar

Link to comment
Share on other sites

Tror våra bilar kommer att sjunka i pris i sommar :cry: Ja menar då alla överlag av US bilar

Fel, fel, fel, Jonas! Våra klassiker kommer alltid att stiga i pris. Dåliga tider

eller inte. I dåliga tider större chans att dom stiger i värde eftersom dom blir

investeringsobjekt.

(Privat meddelande: Jag väntar att du hör av dej!)

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer att avvakte lite och se vad som kommer upp. Kanske kommer jag att aka och kolla pa den om den finns kvar om nan vecka.

Djin: Om du kollar pa den sa kan du val skriva hur det ser ut. Samma sak om jag kollar pa 69:an sa kan jag meddela hur det. Om du har tid och mojlighet kanske kolla pa bada... :roll:

Link to comment
Share on other sites

68:an var ju grymmt snygg, 67:an ar inte riktigt min grej. Vill framst ha en 69:a eftersom jag tycker att de har lite mer attityd. 8) Eller en 70 med 69:ans front. Det finns en del aldre oxa som ar grymma men tycker att de ska ha dubbla stralkastare, ger nat litet extra. Cabben antar jag ar mycket over min budget, men snygg ar den....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...