ricky May 5, 2009 Report May 5, 2009 HejVi har ju ett problem med sensorn i bensintanken(tror vi)eftersom inte bensinmätaren funkar...Men hur jordar man den för att se om det är där felet ligger?Undrar också om det finns något man kan göra så att den kan "gå" på vanlig bensin utan ersättning?Tack Mia Citera
bosewallius May 6, 2009 Report May 6, 2009 Koppla bort elkabeln på sändarenheten vid tanken och jorda den.Om tankmätaren visar fullt är det sändarenheten. Om inte är detinstrumentet eller konstantspänningsreläet. Om det senare fungerarinte tempmätaren heller.Hoppas detta hjälper dig.Mvh Bosse Citera
Gresse May 6, 2009 Report May 6, 2009 Kolla enkelt om det är punka på flötet:Bocka en liten krok på en hyfsat styv ståltråd modell lång.Öppna tanklocket och stoppa ner tråden.Fiska som fan,till slut får du tag i pickupen.Dra lite upp och ner,ha tändningen på och titta på tankmätaren.Rör den sej=punka på flötet.Lycka till. Citera
ricky May 8, 2009 Author Report May 8, 2009 Tack för all hjälp ska se om jag kan fixa det själv och "impa"på min man annars får jag be honom att hjälpa mig.Det är ju lite svårt när man inte vet hur långt man kan åka innan soppatorsk Men än en gång tack för alla svar som jag fått i mina inlägg ... Citera
Recommended Posts