Uffe N May 6, 2009 Report May 6, 2009 HejVar sitter vacuummodulatorn, har läst en del tidigare inlägg om att byta ut den. Problemet är att automatlådan slirar mest på 2:an. Lådan är en C 4 och sitter i en 67:a.Mvh. UffeCMC 1154 Citera
Per Berglund May 6, 2009 Report May 6, 2009 Modulatorn har inget med att lådan slirar från 1-2Det är nått annat som är fel!Gör följande felsökning i denna ordning tills lådan går rätt- Fel oljenivå---kolla-Kontrollera växelreglaget så lägena är exakt-Justera främre band- Skit i lådan/ventilhus...plocka ner ventilhus och gör rent allt-Servo fungerar fel...plocka ur gör rent byt O-ring. Citera
Per Berglund May 6, 2009 Report May 6, 2009 Föresten skrev du inte om det är från 1-2 eller från 2-3 den slirar.Egentligen samma svar för båda!Följ samma felsökning för 2-3Löser det sig inte så är en koppling slut=riva hela lådan Citera
Uffe N May 7, 2009 Author Report May 7, 2009 Hej Per BDen slirar mellan 2:an och 3:an, kör jag på 3:an och trampar på gasen så att den växlar ner till 2:an varvar motorn upp men den drar inte, som att ha friläget i. Anledningen till att jag frågade om vacuummodulatorn var att jag läste gamla inlägg, där var det en som hade samma problem och han hade skruvat två varv på justerskruven på vacuummodulatorn och sen fungerade lådan bra igen.Mvh. Uffe Citera
Recommended Posts