Jump to content

Featured Replies

comment_73121

Båda levererar på sitt sätt! Glöm bränsleförbruningen som ett argument för lådval/bilval. Kostnaden sitter ändå i din högra fot och i Opec-beslut m.m. Landsväg tuffar du fram på under litern med båda alternativen.

Prova båda om du har möjlighet. Du kommer att bli glad vad du än väljer.

Lasse

comment_73131

Automat Är klart softare, om man gillar det. Kör man landsväg så är det rätt skönt med automat. Samma innne i stads trafik. Ändå valde jag manuell. för det är då du som bästämmer växlarna, Samt att du kan leka lite mera. Fast ibland är det lite jobbigt med manuell. Men coolhetsfaktorn talar för sig själv. Berra

comment_73145

Ni glömmer väl inte att automaten går att köra helt manuellt? Den är inte som de flesta andra automater att t.ex. läge 3 betyder växel 1-3 utan hos Mussarna är 3 bara 3, även fast man står still och tänker starta... Automaten går att köra väääldigt busigt. :--

Det enda jag saknar hos min automatare är att jag inte när som helst kan "torrgasa". Det kräver ju att man lägger i N men problemet kommer ju när man ska tillbaka till D, då måste man låta varvtalet sjunka tillräckligt och det tar faktiskt en stund. Klart osmidigt att "styla" med. ;)

comment_73165

Hej.

Jag har haft båda och är lika nöjd med båda, roligast är

dock manuell, bestämma själv koppla ur och trampa till

ibland. :)

Har man en motor med lite pulver och bra utväxling som

jag hadde i min tidigare Musse var det ganska hett att

växla ner från 4an till 2an i 100 och trampa ner gasen. :P

Okej samma effekt får man med kickdown men just det

att växla manuell när man finner det nödvändigt är kul. 8)

Men som jag skrev innan så är båda varianterna lika

roligt eller bekvämt bara det funkar i harmoni med motor

och körsätt. ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...