orås cmc 2332 May 12, 2009 Report May 12, 2009 PÅ min 66:a med 289 motor, får jag inte upp temperaturen mer än 2 mm över C . har bytat termostat 2 ggr samma fel kvarstår, har även kopplat in en elektrisk tempgivare för att se så instrumentet visar ok. och det gör det tydligen för temperaturen går inte upp mer än till 65-70 grader. Någon som känner till vad det kan bero på. Citera
Tommyax May 12, 2009 Report May 12, 2009 Det verkar som det inte är givaren som är fel då du provat med annan, om det inte är så att du haft fel modell hela tiden.Problemet ligger troligen i instrumentpanelen, den drivs med 5 volt.Lossa instrumentet ocg på baksidan sitter spänningsregulatorn, problemet är troligen den.Se länk: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=GR508+01/Tommy. Citera
orås cmc 2332 May 12, 2009 Author Report May 12, 2009 Min kunskap är begränsad på detta område men om det varit spänningsregulatorn så skulle problemet väl varit på fler av instrumenten, de andra fungerar normalt, frånsett tankmätaren som fort går mot tom, men det är kanske andra orsaker Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 12, 2009 Report May 12, 2009 Hej.Inte ovanligt att mätare överhuvudtaget i USA bilarvisar lite hit och dit, om du vet att bilen (motorn) inte mår dåligt d.v.s. inte går varm eller laddar knasigt så är det bra. Mätare i våra bilar visar ofta olika värden eller utslagpå samma saker även om värdena är normala,kylningen (Temp) är ett sådant problem, oftast föratt termostat är av olika slag och ålder även närdet gäller kylare. Tankmätare är också en sådan mätare som ger lite olika värden på mätaren, ett fenomen är att mätarenfaller sakta ner till halv tank, under halv sjuker densnabbare vilket är 98% normalt. OBS detta gäller våra gamla klassiker. Citera
Recommended Posts