Jump to content

Recommended Posts

Hej! I min jakt på vilket som blir först och ändra på bilen snubblade jag över denna länk när jag surfade omkring.

http://www.rpmoutlet.com/05gtcnlp.htm

Kan det verkligen ge 46hp+, Tycker det låter lite väl vågat och lova sådan skillnad.

Både ja och nej, en bra designad intake kan helt klart ge så många hästar (efter mappning) men just C&L's nya är SKIT. Ingen har fått den att funka som den ska, och mappningen är stört omöjlig att få rätt.

Vi hade en sån på Dynon i veckan, och både ägaren och min mappare Paul sa i kör att dom skulle kasta skiten.

Tydligen är "runners" (insugsrören på svenska?) olika längder vilket fuckar upp det.

Ford kommer ut med en egen variant om ett tag, den lär nog vara ett bra köp om man är sugen på mer N/A hästar!

Ok, låter ju mycket slarvigt om dem, släppa en produkt som inte är klar. Synd att det troligtvis kommer stå Ford på Fords variant bara. Försöker undvika det orde på min bil när dom vägrar att kännas vid dom här i Sverige.

Ok, låter ju mycket slarvigt om dem, släppa en produkt som inte är klar. Synd att det troligtvis kommer stå Ford på Fords variant bara. Försöker undvika det orde på min bil när dom vägrar att kännas vid dom här i Sverige.

Jo, men problemen dyker oftast upp när kitten kommer ut på marknaden och används i olika applikationer (i vårat fall var det en Hellion turbo 07:a). Men jag håller med, dom borde ha märkt av detta i deras R&D.

Kan tänka mig att deras designers har fullt up med att försöka revisera kittet, så den kan bli bra!

• 4 years later...