May 26, 200915 yr comment_74212 Hej!Jag har nyligen kommit över två mustanger efter att min far gått bort. Vet ganska lite om bilar i allmänhet och om veteranbilar i synnerhet. Fick tips om att vända mig hit då jag hört att det finns stort intresse och engagemang bland er här på forumet. Jag vet nämligen inte ens i vilken ände jag ska börja i mer än att jag så snart bouppteckningen är klar skriver över båda bilarna på mig. Så jag är öppen för alla förslag och all hjälp jag kan få. Mina planer är att behålla åtminstone en och till att börja med känna efter om detta är något jag har tid och ork att sätta mig in i. Det är en 70:a och 71:a, båda fastback. Den ena, 70:an, var bara att byta grenrörspackning på och är nu i körbart skick medan den andra står hos en meckare upp i Sunne och verkar vara i ganska risigt skick. Jag bor själv i Karlstad och kommer att hämta hem 71:an så snart jag kan.Ska försöka ta reda på så mycket jag kan och återkomma här i samma tråd. Men hjälp mig gärna då jag verkligen står på ruta ett som ny mustangägare.Tack på förhand./ Ola
May 26, 200915 yr comment_74215 Välkommen På detta forum får du hjälp,det kan jag lova.(Ja,och vill du inte ha bilarna så kan jag ta dom.... )
May 26, 200915 yr comment_74219 Ska du bara behålla en av dem så vet jag precis vilken du väljer Nämligen den snyggaste årsmodellen
May 26, 200915 yr comment_74220 Ska du bara behålla en av dem så vet jag precis vilken du väljer Nämligen den snyggaste årsmodellen Håller med, självklart 71an !
May 26, 200915 yr comment_74224 Ska du bara behålla en av dem så vet jag precis vilken du väljer Nämligen den snyggaste årsmodellen Håller med, självklart 71an ! [/quote:1ej0b86v]Ja,då hinner dom inte antasta en bakifrån
May 26, 200915 yr comment_74241 Jamen jag stod ju still i en kö med bilar framför då det hände Jag vet,,,skoja lite bara
May 26, 200915 yr Author comment_74261 Får nog säga att jag håller med Janne. Generellt tycker jag 70:an är snyggare. Men gällande min 71:a så har jag ju ännu inte sett skicket.Skillnaderna jag känner till idag är bl.a...70:an - Mach 1 med 351 cleveland, trimmad av Seved Karlsson. 4-växlad manuell låda, ej servo. Vit med svarta stripes. Måttligt med rost och skavanker. Inredningen är ok sånär som på bytt till racingstolar. Instrumentbelysning och varvräknare funkar inte och mätaren visar 15km för mycket. VIN-plåten sitter kvar men svår att avläsa då nåt klappträ lackat över den.71:an - Vet ju inte så mycket mer än att motorn är bland de större, en bra bit över 429:an så alltså inte från en mustang... eller? Servo, automatlåda och normal inredningen. Mörkblå nästan svart som skiftar färg efter ljus och med ljusblå stripe. Vet ej om VIN-plåten finns kvar. Skicket ska tydligen vara mycket risigt då den blivit varmkörd så motorn tagit stryk, sen stått ute året om i ca 3 år och ej använts. Det var lika längesedan jag senast såg den.Jag ska försöka se till att ta bilder på 70:an och lägga ut dem inom kort och förhoppningsvis få hem 71:an så ni kan få se och bedömma.
May 27, 200915 yr Author comment_74325 Jag har än sålänge ingen aning om vad som suttit i 71:an orginal men tror att det sitter en trimmad 460 nu. Här vet jag inte heller om VIN-plåten sitter kvar. Men som jag skrev ovan så sitter den kvar i 70:an. Dock svår att avläsa då den är överlackad. Jag är helt okunnig på hur dessa nummer är uppbyggda vilket försvårar gissningen på otydliga siffror. Men jag tänkte ge mig ut och fota bilen ikväll och ska skriva ner vad jag tycker mig kunna avläsa från plåten.Är det ok att ta loss den och avläsa från baksidan?Kan man få några tips på hur nummret ska vara uppbyggt, antal siffror i varje grupp och vilka som ska vara bokstäver? Så som jag avläste den senast kom jag fram till rätt år, rätt modell, att den är från boston, en trolig siffra på serienumret från fabriken men fick fel på orginalfärg då det blev grön men det syns i bagaget att den var gul från början.
May 27, 200915 yr Author comment_74326 Hupp???Där försvann Bobbes inlägg. Aja... delar av förra inlägget var alltså menat som svar på det du skrev.
May 27, 200915 yr comment_74330 Ja, vet inte vad som hände med inlägget..Bifogar exempel på typ-plåt och en "dekoder".http://www.mustangdecoder.com/decoder.html
May 28, 200915 yr Author comment_74384 Tack ska du ha!Här har ni pärlan. Jag har tagit fler bilder från olika vinklar och på motorn, inredning och skavanker etc. Säg till om det är något ni vill se. Ska ut och kolla plåten nu och se om det går att gissa sig till vad det står.
May 28, 200915 yr Author comment_74407 Som jag tycker att det ser ut på plåten så ska det stå...9T02F170814 - men antar att första 9:an måste vara en 0:a då det garanterat är en 70:aDärefter ser det ut som...63A C 2Y 07B 90 3 11 - men detta verkar vara fel lite var stans, bl.a sista 11:an. Har han som stansat siffrorna söpe eller har fler erfarenhet av otydliga och snea siffror?
May 28, 200915 yr comment_74414 Som jag tycker att det ser ut på plåten så ska det stå...9T02F170814 - men antar att första 9:an måste vara en 0:a då det garanterat är en 70:aDärefter ser det ut som...63A C 2Y 07B 90 3 11 - men detta verkar vara fel lite var stans, bl.a sista 11:an. Har han som stansat siffrorna söpe eller har fler erfarenhet av otydliga och snea siffror?Om du har en plåt i førerdørren kan dørren va från en 69a. 70 modellen fikk en plastdekal. Motsvarar 9T02F170814 med vad som finns i vindrutan? Om 9T02F170814 motsvarar med vad som finns i vindrutan, så kan bilen va en ombygd 69 eller så har någon bytt identitet Hmmmm. Scoop från Boss 429a. Har du nån bild på scoopet tagit från undersidan Ussh. Legg opp lite bilder från motrutrymmet og innredet også John
May 28, 200915 yr Author comment_74424 Vid vindrutan står det 0F02M168214Jag måste få hjälp att konvertera ner filerna till 0,5 MB först så kan jag lägga ut fler. Har bara paint som bildprogram.
May 28, 200915 yr comment_74425 Vid vindrutan står det 0F02M168214Jag måste få hjälp att konvertera ner filerna till 0,5 MB först så kan jag lägga ut fler. Har bara paint som bildprogram.Jaha, då er som jag mistenkte ;-)Du har en 70`a Fastback med en 69 dørr. Ej nån Mach 1`a. Dom har 05 som 3 og 4 siffer. Warranty Number: 0F02M168214 Year: 0 1970 Plant: F Dearborn, MI Body Series: 02 SportsRoof Engine: M 351 4v V8 Unit: 168214 Titta på høger sidan i motorutrymmet, framfor kylaren. Kan finnes en liten kreditkort stor plåt med massa siffer/bokstaver/koder.Titta på lenken her så vet du hur den ser ut; http://www.boss302.com/smf/index.php?topic=35464.0;allJohn
May 29, 200915 yr comment_74434 Du kan använda paint att förminska bilderna under flik bild finns ändra storlek i % sedan spara
May 29, 200915 yr Author comment_74435 Vad är skillnaden på en Mach 1 och den här isf?Jag trodde det bara var Boss 302, Mach 1 och Boss 429 som fastback -70Tack Janne för hjälpen med paint.
May 29, 200915 yr comment_74438 I den här tråden kan du läsa lite om skillnaderna mellan sportsroof och MachIhttp://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... 133be7fcb4
May 31, 200915 yr Author comment_74552 Vad händer?Får radera och lägga in igen. Det blir dubletter efter att jag gjort klart inlägget.
May 31, 200915 yr Author comment_74562 Här ser ni lite av de skavanker jag fotat. Ska ta en bild underifrån på skoopet. Du menar från under huven va?Säg gärna till om det är något mer som kan vara bra för er att kika på om ni vill komma med fler tips. Ska antagligen iväg på nån bilträff i Örebro till helgen så man får hoppas att det finns några där som kanske vill ta sig en kik eller även en provtur. Är nojig för minsta missljud. Just nu dunkar höger "ljuddämpare i när jag står på tomgång. Ska t.ex se hur jag kan fixa till det.
May 31, 200915 yr Author comment_74563 Här har ni de sk. ljuddämparna. Av ljudet att döma två hemmabyggda tomma lådor.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.