Jump to content

Recommended Posts

Har renoverat kontrollventilen men är osäker på om jag har satt ihop den rätt.Det sitter en sprint genom en perforerad hylsa .Som ska skruvas ihop med hylsan som sitter ihop med kulbulten. Som har ett spår som verkar matcha sprinten.

Vart lite krångligt det här. Men det är här jag är osäker och behöver hjälp

Mvh Paul

Verkstadshandboken (har bara kollat 1967) säger att den ska dras tajt och sedan släppas bara så mycket att sprinten 370235-S (stop pin) går i alla tre delarna: 3C560 (travel regulator stop), 3-3698 (valve spool bolt) samt 3A754 (ball stud socket).

  • 4 weeks later...
Då tror jag att jag gjort rätt.

Ska fylla i olja i helgen och prova.Tack för hjälpen !

Mvh Paul

Hur gick det med styrningen?. Fick min servostyrning i delar när jag köpte bilen. Skruvade ihop den enligt skiss med nya tätningar, men det finns ju lite olika lägen att skruva ihop den på. Monterade också ihop den på så sätt som angives i tidigare inlägg med pinnen i alla delar vid första läget efter bottendragning.. Men får endast hjälp av servot när jag svänger vänster. provade att justera på den lätta sidan under aluminiumlocket på ventilen men blir ingen skillnad. Är den så sliten att det bara pumpar runt? Kanske är en ny som gäller. Eller är det någon mer som fixat med detta.

Mvh Jonny

Eftersom jag troligtvis har denna renovering framför mig i sommar. Så är jag nyfiken på om det finns reservdelar hemma i "svedala" eller får man köpa ifrån USA ?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...