Jump to content

Recommended Posts

Jag installerade ju en oljekylare till min automatlåda. Såg nu att bilen läcker växellådsolja när man kör och hittade då en slang som det gått hål i. Ser ut som den "sprängts" innefrån typ. Hur högt tryck är det egentligen?

Så satt det på min bil. Jag vet inte vad det var för slags slang man använt, den måste naturlgtvis tåla varm olja under tryck.

Oljan som går genom kylaren kommer från momentomvandlaren så trycket ska inte överstiga 90 psi på en C6:a (borde vara i samma storleksordning på de flesta andra lådor) och det är lite drygt 6,2 bar i metriska enheter.

&bar är iofs rätt mycket men slangen jag använt är en grov armerad slang som skall tåla både värme, olja, bensin osv. Kanske är den inte tålig nog. Skall undersöka möjligheten att använda stålomspunnen hydraulikslang om den går sönder en gång till.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...