Thomas Ladö June 4, 2009 Report June 4, 2009 Hej!Tutan har lagt av på min 71:a. Jag har kollat och det går inte fram någon ström till signalhornen.Är det en säkring som har gått? Någon som har några bra tips? Det börjar närma sig besiktning och jag vill helst inte bli underkänd på grund av tutan. Citera
Jonasm June 5, 2009 Report June 5, 2009 Kan vara säkringen. Men den går även till annat har jag fö mig. Ta bort tutringen på ratten och kolla att allt är där de ska vara. Citera
Thomas Ladö June 5, 2009 Author Report June 5, 2009 Hej!Som jag förstår det nu efter att "ha googlat" finns det ingen säkring till tutan i säkringsboxen till 71-73.Jag har kollat i ratten och allt ser ut som det ska göra.Hmm... Citera
bosewallius June 6, 2009 Report June 6, 2009 Har du kollat att tutorna (hög och låg ton) fungerar när du kör 12V direkt?Om de gör det behöver du kanske ett relä i mellan. Jag har ett monterat på min 67:a. Det löste samma problem för mig.Mvh Bosse Citera
Thomas Ladö June 6, 2009 Author Report June 6, 2009 Bosse,tack för tipset och de funkar som de ska. Måste vara en sladd som har gett upp eller något. Tycker att elproblem är det jobbigaste som finns...... Citera
Thomas Ladö June 7, 2009 Author Report June 7, 2009 Problemet är löst! Det var så enkelt (så krångligt?) som att säkringen till "emergency flasher" var sönder. Lustigt med tanke på att varningsblinkern funkade. Måste röra sig om en felkoppling. Citera
Recommended Posts