Jump to content

Någon i Uppsala trakten som kan låna ut en Maf sensor


elboy cmc 388

Recommended Posts

Undrar om det är någon i Uppsala trakten som kan ställa upp med att låna ut sin maf sensor några timmar då jag vill kolla om min är hel eller inte. Måste vara en 02-04 års modell vill helst inte köpa en ny för 3500:- bara för att testa :roll::roll: Eller är det någon som ha en liggandes över ?/ Henrik

Link to comment
Share on other sites

Tack Göran för att du ställer upp för oss alla med träffar och delar :D . Dock så visde det sig att 02 har en helt annan Maf mot tidigare årsmodeller. Så tyvärr passar inte din 01 men tanken var god. Hoppas nu på att någon annan kanske kan hjälpa mig :?::roll:

Link to comment
Share on other sites

:roll: har en ny ligger på ett flygplan som är på väg över atlanten tack ändå! Dock kommer jag nog höra av mig till dig om detta inte löser mitt problem då den misständer på 5.7.8 cylinder lite till och från vi tomgång! Testat att bytt stift,tändmodulen,läckage sökt med gasol. Det enda är att baro värdet ligger för lågt samt att den flödar på med sås så det luktar nästan rinner igenom systemet. Åter tack ändå.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har du bytt/rengjort tomgångsmotorn (IAC) ? Sen sägs det att PCV ventilen, EGR-ventilen kan ställa till det med tomgången.

fast då var det ju det här med

att den går dåligt på 5, 7 och 8, hur får du fram det?

Är det en sån självtest där den stänger av en Cylinder i taget?

Kan det vara dåliga insprutare?

Link to comment
Share on other sites

ha ha man använder öronen och lyssnar på ljudet från en halt v8 :lol: Nej Grufman gjorde felsökning med datorn i realtid och såg då detta att dessa cylindrar droppar på låga och höga varv blir lite som avgas smällar dova. Dom i sin tur " trodde " det var maf och vad göra det var bara att hoppas och byta och tyvärr så var det då inte det. Har nu under kvällen haft kontakt med dom och tror att vi kommer att komma överens om ett fortsatt felsökande på detta fel. Detta har blivit nu en princip sak att det inte ska vara där fast det inte märks av vid normal körning eller så. Har ju x pipa på min så nästa steg är väll att kolla avgasrening mm om det ligger något på den katalysatorn eller nått ? Insprutningen ? detta bör grufman kunna bättre än jag men det konstiga är att felet ligger på samma cylinder sida! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...