February 26, 200421 yr comment_4410 Hej jag undrar hur man får tag i Små enradiga regplåtar?Måste man kanske ha tillstånd för dom, Just nu har jag bokstäverna uppe och siffrorna nere. på en nästan fyrkantig plåt.Sen har jag sett att endel har ramar runt plåten med texten " mustang" och ex 1969.Var finns dom att köpa? Mvh Tom
February 27, 200421 yr comment_4411 Du beställer via bilregistret. Titta på ditt reg. bevis för bilen och beställ där eller också kan man göra det via nätet.Ramarna du pratar om finns att köpa hos Mustang-delsfirmor.Nu passar inte de små svenska skyltarna till 100% i dessa ramar utan man får trixa lite för att det skall fungera.En del har skyltar som görs i Sverige av någon/några i amerikansk storlek,jag vet bara inte vem det är. Har själv försökt att hitta företaget.De annonserade alltid i Wheels för 5-10 år sedan.
February 27, 200421 yr comment_4412 Jag har en -69 och beställde en skylt på nätet och fick en liten enradig, men det är bara till bak man får det. Jag beställde två gånger till bak, funkade utmärkt. Man ser vad man får för skyllt innan man är klar, så blir det fel är det bara att avsluta innan man beställer.
February 27, 200421 yr comment_4414 När jag körde gammal Triumph-MC, beställde jag av en firma som hette ART INVEST (Kungälv, norr om GBG tror jag de låg), de hade även skyltar till USA-bilar. Vet inte om de finns kvar. Polisen tyckte inte jag var så tuff som jag tyckte dock.Lycka till!
February 27, 200421 yr comment_4415 Nu passar inte de små svenska skyltarna till 100% i dessa ramar utan man får trixa lite för att det skall fungera. Vad är bästa sättet att fästa skylten i ramen på?Jag har skaffat ramen men inte monterat den ännu.mvhMats
February 27, 200421 yr comment_4416 Jag klippte till en plåt som passade i ramen och på det sättet spände fast den lilla skylten.
February 27, 200421 yr Author comment_4426 Tackar alla för all info.vad brukar polisen säga om man har "lilla bakskylten" fram. Spelar man dum eller
February 27, 200421 yr comment_4427 Är det en ny regel som införts? Bara bak?? Jag har beställt små skyltar ändå sen de kom, (till flera Mustanger). Alltid fått både bak och fram utan problem. Men det kan som sagt vara en ny regel naturligtvis......Finns det någon som vet vad som gäller i regler?
February 29, 200421 yr comment_4453 i sommras beställde jag nya skyltar och fick liten fram och bak... // Micke
March 1, 200421 yr comment_4471 Beställer man på nätet får man "1ENRADIG framskylt" och "1LITEN bakskylt. Jag provade alldeles nyss. Det gäller ialla fall årsmodell -69 -70.Det går säkert att ringa och få två små, men inte på nätet.