June 14, 200915 yr comment_75172 Fint väder ute Undrar om nån vet vart man får tag på hk kolvar ö.d 030Motorn är en 302:a som läre borras på grund ut av slitna väggar.Sen så har jag ett par orginal kolvar till salu som är knappt använd och ett par hk kolvar rullat 50 mil, båda är std borr. Hade tänkt mig halva priset på båda. /Tommy
June 14, 200915 yr comment_75186 Hej.Två ämnen Kolvar kan du köpa hos tex Amercan Racing eller NorrlandsCustom mfl, det är egentligen typ av kolv som är intressant.
June 14, 200915 yr Author comment_75199 Ja du gjutna antar ja att man använder, skulle vilja hamna runt 10 kg.vad tror du om det? lagomt eller har hört att motorn spikar annars om man går högre.. Är det din -70? på bild?
June 14, 200915 yr comment_75203 Hej.Ja det är min Musse i avataren.Du är helt inne på rätt spår när det gäller kolvar,egentligen finns det massor att välja på men kolvarav standardtypen med överdim 030 är vad du skall satsa på om det är den borrning du tänkt. BADGER kolvar finns tex gjutna för för något högrekomp eller smidda. Det finns ett otal antal varianter men övriga är merför de som tänker sig bygga nytt och vast i kanskehelt från grunden.
June 16, 200915 yr comment_75377 Köp smidda kolvar på en gång så slipper du fundera om dom håller i framtiden om du vill trimma Pressa i nya ARP bultar i stakarna oxå när du ändå håller på.Sen kan du varva som f*n med gott samvete.Gresse