Jump to content

Recommended Posts

Tack för medlidandet!

Fick ha bilen i sex dagar, helt otroligt. Men det värsta var att kvinnan som blev påkörd avled dagen efter, inte för att jag kände henne men min bil kommer ju gå att ersätta än det säkert kommer att kosta mig en del pengar i sänkt andrahandsvärde (om den nu lagas).

Får tacka Grufman som lät mig avbeställa mina beställda prylar utan kostnad, känns som ett litet litet plåster på såret.

Bilen skall förhoppningvis besiktas nu i veckan så kommer hålla er underrättade. Håller verkligen tummarna för att det blir skrot.

Det gick att öppna båda dörrarna men passagerardörren var jävligt trögt. Om ni kollar aftonbladets bild så kan ni även se att hela bilen vridit sig ca 45 grader. Så smällen måste ha tagit rätt så snett. Har inte kollat taket och har inte möjlighet då bilen står kvar i Säffle (bor i Göteborg).

Vet inget mera om olyckan förutom att åldern på föraren inte stämde, tar väl ett tag innan polisrapporten är klar.

// Daniel

Verkar som våra Mustanger mer eller mindre enbart består av deformationszoner

2515.jpg

så det ska nog vara mycket till innan dom reparerar din bil...... hoppas bara dom bestämmer sig för det på en gång, har dom påbörjat renovering brukar dom fortsätta trots att kostnaden blir högre än en ny.....

Fick reda på att bilen kommer att bli inlöst så det var ju jävligt skönt. Men kan ta ngn vecka innan värderingen blir klar, sen blir det nog att leta ny Musse:)

Så om ni har en svart GT och är sugna på att sälja den så hör av er!

Ngn som har erfarenhet hur en värdering går till? När jag pratade med dem så sa de skulle kolla upp vad marknadsvärdet var, men Mussar finns det ju inte så många så det är ju rätt så svårt att värdera den efter t.ex. en liknande Musse på blocket!?

Ha det gott!

// Daniel

Fick reda på att bilen kommer att bli inlöst så det var ju jävligt skönt. Men kan ta ngn vecka innan värderingen blir klar, sen blir det nog att leta ny Musse:)

Så om ni har en svart GT och är sugna på att sälja den så hör av er!

Ngn som har erfarenhet hur en värdering går till? När jag pratade med dem så sa de skulle kolla upp vad marknadsvärdet var, men Mussar finns det ju inte så många så det är ju rätt så svårt att värdera den efter t.ex. en liknande Musse på blocket!?

Ha det gott!

// Daniel

JAg fick lära mig att aldrig acceptera första budet dom kom med efter att jag smält med en bil. Stå på dig och argumentera. Lycka till

Man ska väl inte acceptera någonting oavsett hur nöjd man än är. Först när dom tvärvägrar utan att blanda in värderingsmän osv kan man acceptera.