Macke29 June 23, 2009 Report June 23, 2009 E det någon som vet vad för fälgar som kan tänkas pass till en 67 mustangHade ett par mustang 7½ fälgar av nyare modell och provade med men jag tyckte med 30mm spacer på dom så hamnade dom för långt ut.Man såg broms trumman bakifrånSkulle vilja ha fatt i någon fälg som breddade mer inåt. Citera
Macke29 June 24, 2009 Author Report June 24, 2009 jo men jag vill inte ha fälgen så lång innanför skärmen Citera
CMC-49 June 24, 2009 Report June 24, 2009 SKAFFA EN SPACER SÅ DE HAMNAR där du vill ha de..MANTON RACING TILLVERKAR EFTER ÖNSKEMÅLwww.manton.se Citera
Macke29 June 24, 2009 Author Report June 24, 2009 jag behöver ca 30mm spacer för att fälgen ska sitta där jag vill men då hammnar fälgen så långt ut att man ser bromstrumman bakifrån bilenså jag undrar om någon vet någon typ av fälg som bräddar mer innför kvittar till vilken bil bara det är 5bultHar varit i kontakt med manton och dom säger dom gör en spacer som passar vilken fälg somhelstMen minimum mått var 30-35mm för att dom skulle kunna göra ett nytt bultmönster Citera
Janne Holm CMC1740 June 24, 2009 Report June 24, 2009 Du får väl sätta dit 10tums fälgar har ett par du kan få om du hämtar demNä skojade bara de är inget att ha helt utslitna i bulthålen så de är oanvändbara tänkte ha dem att rulla upp 100m trädrgårdslang på det är vad de duger till Citera
CMC-49 June 25, 2009 Report June 25, 2009 Gör det verkligen något om man ser bromstrumman bakifrån . det är väl ingen annan än du själv som ligger och kryper runt bilen:-) Citera
Macke29 June 25, 2009 Author Report June 25, 2009 Nej det är väl kanske sant men skulle helst vilja haft något bredare fälgMen det är som du säger man kanske inte stör sig på det. Citera
John June 25, 2009 Report June 25, 2009 Om du ser bromstrumman bakifrån så är det väl inte så lämpligt att åka med en sådan offset på fälgar !Bakhjulslager / drivaxel mår nog inte så bra av det.Trodde faktiskt att alla begrep att det kan medföra brustna drivaxlar med stora skador som följd ! Citera
Janne Holm CMC1740 June 25, 2009 Report June 25, 2009 har du rätt bakaxel på bilen reagerade först efter John's kommentar se trummerna bakifrån föranleder ...kan du inte ta lite bilder på vad du menar Citera
Macke29 June 25, 2009 Author Report June 25, 2009 jo John jag tänkte på det med och det är det jag menar skulle vilja veta vilken fälg som skulle kunna passa med ett mer offset inåt. Men det måste ju vara någon lycklig mustang ägare som har ett par nyare fälgar på sin bil.För min del så kvittar det om det är till mustang eller inte.Tyvärr Janne kan jag inte bidra med några bilder för jag lämnade tillbaka fälgarn.Skulle kunna tänka mig typ att fälgar till en corvette skulle passa bättre men jag vet inte Citera
Janne Holm CMC1740 June 26, 2009 Report June 26, 2009 jo John jag tänkte på det med och det är det jag menar skulle vilja veta vilken fälg som skulle kunna passa med ett mer offset inåt. Men det måste ju vara någon lycklig mustang ägare som har ett par nyare fälgar på sin bil.För min del så kvittar det om det är till mustang eller inte.Tyvärr Janne kan jag inte bidra med några bilder för jag lämnade tillbaka fälgarn.Skulle kunna tänka mig typ att fälgar till en corvette skulle passa bättre men jag vet inteGår inte med cheva de har annan bultdelning 120.65 på fälgen, Mussen har 114.3 Citera
Macke29 June 26, 2009 Author Report June 26, 2009 nej jag vet det med men men Manton kan göra viliket bultmönster som helst så kvittar vilken bil fälgen kommer ifrån. Citera
Recommended Posts