Jump to content

Fälgar


Macke29

Recommended Posts

E det någon som vet vad för fälgar som kan tänkas pass till en 67 mustang

Hade ett par mustang 7½ fälgar av nyare modell och provade med men jag tyckte med 30mm spacer på dom så hamnade dom för långt ut.Man såg broms trumman bakifrån

Skulle vilja ha fatt i någon fälg som breddade mer inåt.

Link to comment
Share on other sites

jag behöver ca 30mm spacer för att fälgen ska sitta där jag vill men då hammnar fälgen så långt ut att man ser bromstrumman bakifrån bilen

så jag undrar om någon vet någon typ av fälg som bräddar mer innför kvittar till vilken bil bara det är 5bult

Har varit i kontakt med manton och dom säger dom gör en spacer som passar vilken fälg somhelst

Men minimum mått var 30-35mm för att dom skulle kunna göra ett nytt bultmönster

Link to comment
Share on other sites

Om du ser bromstrumman bakifrån så är det väl inte så lämpligt att åka med en sådan offset på fälgar !

Bakhjulslager / drivaxel mår nog inte så bra av det.

Trodde faktiskt att alla begrep att det kan medföra brustna drivaxlar med

stora skador som följd !

Link to comment
Share on other sites

jo John jag tänkte på det med och det är det jag menar skulle vilja veta vilken fälg som skulle kunna passa med ett mer offset inåt. Men det måste ju vara någon lycklig mustang ägare som har ett par nyare fälgar på sin bil.

För min del så kvittar det om det är till mustang eller inte.

Tyvärr Janne kan jag inte bidra med några bilder för jag lämnade tillbaka fälgarn.

Skulle kunna tänka mig typ att fälgar till en corvette skulle passa bättre men jag vet inte

Link to comment
Share on other sites

jo John jag tänkte på det med och det är det jag menar skulle vilja veta vilken fälg som skulle kunna passa med ett mer offset inåt. Men det måste ju vara någon lycklig mustang ägare som har ett par nyare fälgar på sin bil.

För min del så kvittar det om det är till mustang eller inte.

Tyvärr Janne kan jag inte bidra med några bilder för jag lämnade tillbaka fälgarn.

Skulle kunna tänka mig typ att fälgar till en corvette skulle passa bättre men jag vet inte

Går inte med cheva de har annan bultdelning 120.65 på fälgen, Mussen har 114.3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...