Christoffer March 1, 2004 Report March 1, 2004 Får ej mina instrument att fungera i min -65a. Har bytt tempgivare o voltregulator. Har provjordat kabeln i blocket o mätaren ger då utslag. VAD KAN MER VARA FEL ? Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 1, 2004 Report March 1, 2004 Hej.Vi har diskuterat detta tidigare med andra på forumetoch oftast så har det varit fel givare. Det finns två typer av givare en för lampa och en förinstrument. Du får kolla med handlaren om du fått rätt, jag harsjälv råkat ut för detta.Det verkar i alla fall inte vara fel på instrumentet dådet ger utslag vid jordning. :wink: Citera
Christoffer March 1, 2004 Author Report March 1, 2004 Har kollat med handlaren och jag har rätt typ av givare. Har även värmt upp givaren och ohmmätt den med lyckat resultat. Citera
Hampus cmc1125 March 2, 2004 Report March 2, 2004 Har du provat att montera givaren i blocket och resistansmäta den, först med kall sedan med varm motor? Kolla även så att du inte lyckas få kortslutning i givaren när du monterar kabeln till instrumentet, exempelvis om du använder en för stor kabelsko eller liknande.MvhHampus cmc 1125 Citera
Recommended Posts