ientity June 27, 2009 Report June 27, 2009 Hejsan alla ! Underbart Mustang väder.Det är så att jag är tvungen o sälja min mustang saleen 07:a , se -http://www.blocket.se/blekinge/Ford_Mus ... ?ca=22&w=3Autoclassica ville byta bilen mot en lexus som inte kändes helt ok för några veckor sen. Jag tackade nej.Idag ringer de och är på Nostalgica festivalen i Ronneby, ville ta bilen då de hade en köpare "pratar med säljaren i telefon" hans chef är i Ronneby med några bilar.Det kändes sådär i samtalet, då han ville ha reg papper och allt påskrivet, är det ens lagligt ?Sedan kommer jag ner dit, säljaren sa på telefon de kör den på trailer till Ystad. Träffar VD han kollar o tycker bilen är fin, tar fram ett blankt papper då deras "papper på säljuppdrag" var slut, ber mig skriva ihop något, jag sitter där som ett fån, är inte den bästa på bilaffären men allt bara kändes fel. Han berättade hur många bilar de hade sålt i veckan och hur fint granitgolv de hade i hallen. Då ringde en vän tack o lov till mig, ja snackat med innan, han sa gör det inte det är inte ok, be att få köra bilen dit på tisdag så kan du hålla dig undan medan deras säljare gör upp affären med kunden. Jag lägger på och snackar med vdn, säger att du vi gör så här, ja kommer på tisdag så får ni sälja bilen åt mig, då ger han mig en brochyr o berättar hur fin deras hall är och hur fin den kommer se ut där.Jag tror inte de har en köpare ens, får väl se på tisdag.Sedan hade de ingen trailer utan skulle köra bilen tillbaka till Ystad, kändes inte alls bra ! Nu kanske jag är paranoid men brukar det gå till såhär ? Är detta företaget seriöst, någon som vet...Kanske blev man ännu klokare, och jag har i allafall min fina bil tryggt förvarat än så länge. Känns som de bara kom på att jag bodde här med min bil och passade på o ta med den tillbaka dit. // besviken ! Citera
ientity June 27, 2009 Author Report June 27, 2009 Nej tack o lov inte ! Min vän ringde mig precis när jag satt o skrev på det där jävla pappret. Det var efter det ja sa till honom att jag kommer på tisdag i stället så får ni göra upp affären...Jag hade blivit riktigt blåst va ? Citera
grufman June 27, 2009 Report June 27, 2009 man ska ALDRIG släppa ifrån sig bilen utan att få fullt betalt direkt. Autoclassica upplever jag dock som väldigt seriösa, är du säker på att det verkligen var autoclassica du snackade med och inte någon som framställde sig som autoclassica? Har du ringt dom? Citera
Nenne June 27, 2009 Report June 27, 2009 Sådana här saker är för viktiga att "gömma" i en årsmodellsspecifik tråd, alla kan ha nytta av att läsa det här, så jag flyttade den hit. Citera
ientity June 28, 2009 Author Report June 28, 2009 Hej, ja det var absolut autoclassica , pratat med dem för några veckor sedan också, då var det en lexus 470 de ville byta mellan min saleen, utpris hos dem 359 , de köptde den av KVD för 267500kr. Kändes inte heller cleant, då ja frågade om den hade ren carfax, svaret var JA, sedan stod det lemon buyback på carfax samt Alert under flooding fire, något sådant...Och det var VD Mats ja träffade här i Ronneby. Han sa åter igen att på måndag har de en lastbil jag kan sätta bilen på, men tror åter igen de inte har någon köpare på tisdag, utan bara ville ha dit bilen...Kan erkänna jag kände mig mäkta dum bland när jag satt där o skulle skriva mitt eget "säljuppdrag", han var en trevlig herre men skrytsam.. fick ju hans visitkort och broschyr. Citera
Roger P 2196 June 28, 2009 Report June 28, 2009 Sålde min -07 MUstang GT genom dom, fick dock betalt när dom hämtade bilen av mig. Skulle aldrig släppa iväg en kärra utan att få pengar först. Snackade med snubben som hämtade bilen och det verkar som om dom säljer många bilar på detta sätt.Han ville också få ner bilen till Ystad för att sälja den där men jag undrade om jag kunde skicka bilder istället och det var ok om jag tog bort min annaons från blockat. Vilket jag också gjorde.Ringde efter 2 veckor när jag inte hört något av dom och då verkar dom inte ens kommit ihåg mig. Hur som helst så fick dom bilen såld på en vecka efter det, jag fick mina pengar och dom kärran.Tror han tog ut 30-40 tusen mer av han som köpte bilen än vad han gav mig, jag fick ialla fall vad jag ville ha så det var ok för mig.Dom verkar i alla fall seriösa fast jag litar inte på nån bilförsäljare och ägaren där verkar vara en typisk sådan. Citera
Tony.S CMC 2246 June 29, 2009 Report June 29, 2009 Några Viktiga saker att tänka på vid försäljning.Lämna aldrig en bil innan full betalning, även om det är en bilförmedlare.Skicka aldrig med ägarbytespapperet innan full betalning.och skicka in det själv,så vet du att det kommer in.Begär att få se id handling på den som köper bilen.Gör man detta, kan man nog känna sig trygg Citera
Recommended Posts