Jump to content

Musse 2010 - samma under skalet?


Recommended Posts

Undrar om det är samma låda och motor i 2010 GT som i gamla?

Flyttar till Mexico i höst och eftersom en Musse GT 2010 års modell kostar dryga 220,000 SEK där oprutad NY så blir man ju lite sugen.

Men lokala Forddealern är väl som alla andra bilsäljare - de vet inte mer än vad som står i broschyren. Det jag funderar på mest är om de fixat till svagheterna i automatlådan jag hörde ryktas om i den gamla modellen.

Harregött!!

Roger

Link to comment
Share on other sites

Undrar om det är samma låda och motor i 2010 GT som i gamla?

Flyttar till Mexico i höst och eftersom en Musse GT 2010 års modell kostar dryga 220,000 SEK där oprutad NY så blir man ju lite sugen.

Men lokala Forddealern är väl som alla andra bilsäljare - de vet inte mer än vad som står i broschyren. Det jag funderar på mest är om de fixat till svagheterna i automatlådan jag hörde ryktas om i den gamla modellen.

Harregött!!

Roger

Samma, det som skiljer mekaniskt är i princip endast deras nya Cold Air Intake (som f.ö. är ruggit effektiv för att vara en sluten låda).

Men exteriört och interiört så är det en helt ny bil! Ny motor, uppdaterad låda mm kommer i 2011 modellen som borde lanseras slutet på detta år/början på nästa.

Link to comment
Share on other sites

Ok, tack! Låter ju fint! Då har man väl hunnit stabilisera sig i värmen och lokaliserat sig i stan med. Flytter inte förräns sista aug.

Men det kommer bli en rätt rejäl prisökning tyvärr. Det kommer en "mellanmodell" av Mustangen som kommer hamna mittimellan standard V6:an (3.7L) och nya V8:an (5.0L). Det blir ju nya Ecoboost motorn, 3.5L V6 dubbelturbo på ca 350-360 hk. Samma motor sitter numera i nya Taurus SHO men har 365hk där, men då hamnar dom lite väl nära nya GT:n på 400hk.

Det blir spännande att se hur det blir!

Link to comment
Share on other sites

Ok, tack! Låter ju fint! Då har man väl hunnit stabilisera sig i värmen och lokaliserat sig i stan med. Flytter inte förräns sista aug.

Men det kommer bli en rätt rejäl prisökning tyvärr. Det kommer en "mellanmodell" av Mustangen som kommer hamna mittimellan standard V6:an (3.7L) och nya V8:an (5.0L). Det blir ju nya Ecoboost motorn, 3.5L V6 dubbelturbo på ca 350-360 hk. Samma motor sitter numera i nya Taurus SHO men har 365hk där, men då hamnar dom lite väl nära nya GT:n på 400hk.

Det blir spännande att se hur det blir!

Okay... Jag vill gärna ha V8-muller liksom. Kanske blir en beggad då... :D

En turbomatad motor kan man ju lätt få högre effekt ur. Fan vad de ska kladda till det. Allt för att spöa Camaron misstänker jag.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, bara för att jag var lite nyfiken kollade jag deras "classifieds" i tidningen i stan jag ska flytta. En 2005 GT kan man få för runt 70,000 svenska. Helt okay... ;) Känns som en beggad är ett betydligt bättre alternativ här. Iallafall prismässigt. Och en soppakostnad på 4 spänn litern. Wohoo! :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...