Cabbe70 June 29, 2009 Report June 29, 2009 Hej.Har fått ett mystiskt fel, ibland när jag kör så går alla mätarna upp i topp, bensin, temp, oljetryck. Stoppar jag motorn och startar igen så är instrumenten normala igen. Jag har inte kunnat härleda detta fel till något speciellt förhållande utom att det händer bara när motorn är varm. Någon som har en ide' om vad det kan vara Bilen: 70cab 302 V8./Dan Citera
Cabbe70 June 30, 2009 Author Report June 30, 2009 Kan det kanske vara, jag väntar nog med bytet till vintern om det inte är någon risk att köra vidare som det är nu Det är ganska mycket pillgöra att byta spänningsregulator./Dan Citera
micael CMC918 April 23, 2010 Report April 23, 2010 hejjag har ett problem med mina instrument och det är att dom visarnormalt sen rättsomdet är så sjunker dom lite och sen går dom till baka tills normalläge och det är alla instrumenten, tank,oljetryck och temp.jag har bytt regulatornvad kan det vara?jag har en -66, Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 23, 2010 Report April 23, 2010 Hej.Med största sannorlikhet är det regulatorn, även en ny sådankan vara felaktig .Att byta en sådan på 69-73 är ett enkelt jobb, bort stoppninglossa en s.k multikontackt och hastighetmätarvajern, lossanågraplåtskruv som håller mätarhus, 1½-2 tim jobb . Citera
bosewallius April 24, 2010 Report April 24, 2010 Jag tror den rätta benämningen är konstantspänningsrelä. Reläet tar in 12V och ger ut 5Vvia pulser. På tidigare bilar var reläet mekaniskt med jag har för mig att 69- har ett kretskort./Bo Citera
Recommended Posts