Fröberg June 29, 2009 Report June 29, 2009 Ska jag använda avfettninge eller kan ni rekomendera något annat? Citera
87gt50 June 29, 2009 Report June 29, 2009 Lägg i ett bad med diesel ett par dagar. Borsta av med lämplig borste när delarna ligger i badet. Funkade bra för 15 år sedan när man var till sjöss, så det funkar nog nu med. För sakens skull tillägger jag att man bör använda skyddsbrillor, diesel svider i ögonen. Citera
Fröberg July 1, 2009 Author Report July 1, 2009 Lägg i ett bad med diesel ett par dagar. Borsta av med lämplig borste när delarna ligger i badet. Funkade bra för 15 år sedan när man var till sjöss, så det funkar nog nu med. För sakens skull tillägger jag att man bör använda skyddsbrillor, diesel svider i ögonen.Ok, har handlat 10 liter diesel och ett par skyddsglasögon. Nu är det full rulle på mekandet igen. Förhoppningsvis kan jag vara klar i juli! Citera
87gt50 July 1, 2009 Report July 1, 2009 Tilläggas bör att jag för många år sedan jobbade med en kille som behållit sin ungkarlslya trots att han var sambo i hus. En 1:a, på 4:e vån, men med ett stort badrum som lämpade sig alldeles utmärkt att renovera HD:n i...!!!Var upp där en gång, o badkaret var till hälften fyllt med diesel som han hade till att tvätta motordelarna i, haha! Konstigt att ingen klagade, det luktade ju allt annat än schampoo i lägenheten... Det var med nöd o näppe harleyn gick in i hissen när när han var klar med den Citera
Recommended Posts