Jump to content

Recommended Posts

Lägg i ett bad med diesel ett par dagar. Borsta av med lämplig borste när delarna ligger i badet. Funkade bra för 15 år sedan när man var till sjöss, så det funkar nog nu med. För sakens skull tillägger jag att man bör använda skyddsbrillor, diesel svider i ögonen.

Lägg i ett bad med diesel ett par dagar. Borsta av med lämplig borste när delarna ligger i badet. Funkade bra för 15 år sedan när man var till sjöss, så det funkar nog nu med. För sakens skull tillägger jag att man bör använda skyddsbrillor, diesel svider i ögonen.

Ok, har handlat 10 liter diesel och ett par skyddsglasögon. Nu är det full rulle på mekandet igen. Förhoppningsvis kan jag vara klar i juli!

Tilläggas bör att jag för många år sedan jobbade med en kille som behållit sin ungkarlslya trots att han var sambo i hus. En 1:a, på 4:e vån, men med ett stort badrum som lämpade sig alldeles utmärkt att renovera HD:n i...!!!

Var upp där en gång, o badkaret var till hälften fyllt med diesel som han hade till att tvätta motordelarna i, haha! Konstigt att ingen klagade, det luktade ju allt annat än schampoo i lägenheten... Det var med nöd o näppe harleyn gick in i hissen när när han var klar med den :)