July 1, 200915 yr comment_76314 Dessa dagar då det kokat i sjön så har faktiskt bilen också börjat koka när man står i kö väldigt länge.Väldigt irriterande då jag hela tiden trott att jag äntligen fått fixat med allt som har med kylare å värme att göra.Men kom på en sak.Har tillgång till mindre kylare. 30x30 som har en fläkt med ett jäääkla drag, kommer inte helt ihåg hur mycket luft den åt upp i sekunden men vet att det ligger i samma klass som en 4 bladig mekanisk fläkt.Fläkten sitter färdigmonterad med kåpa. Kan man koppla in denna på In/Ut som egentligen går till värmepaketet?Då jag inte har det inkopplat ändå så kan man ju lika gärna leka med lite alternativa lösningar. För några år sedan körde vi mycket Isbil, dvs 240 - 740 och Sierror osv.. dessa drog man på full värme inne i bilen och körde med öppna rutor. - För att motorn inte skulle koka.Stängde man av fläkten så började det koka.. och då är det ju bara kupéfläkten som drar igenom en mindre kylare.Kan gå? Inte? Kanske?
July 1, 200915 yr comment_76345 Jovisst kan du det.Att köra full värme är ju eljest ett måste för att skydda motorn varma dagar.. uppskattas inte av alla,men det går ju att veva ner dörrutorna. Värmepaketet har ju normalt sett full fräs från kylsystemet,och ingen termostat som begränsar.men frågan är ju var du ska montera den kylaren och släppa luften..Går ju även att montera en cirkulationspump från typ en diesel/bensinvärmare för att få ännu bättre snurr på vattnet