Lassemålare CMC 2071 July 2, 2009 Report July 2, 2009 Är det någon som vet exakt var den där k-märkta bilskroten liggeri vårat avlånga land. MVH Lasse. Citera
Tommyax July 2, 2009 Report July 2, 2009 Åkes bilskrot som ligger på Kyrkö mosse i Tingsryds kommun, kan idag nästan betraktas som K-märkt efter det att journalisterna och författarna Staffan Bengtsson och Göran Willis, som även producerade TV-serien K-Märkt, uppmärksammade Åke Danielsson fantastiska bilskrot. Från början var det dock torven som var hans livsförsörjning och bilskroten började som en biverksamhet från år 1940 och vilken han höll på med till slutet av 1980-talet. När han år 1991 lämnade Kyrkö mosse, lämnades också bilarna kvar och här står dom nu i all sin rostiga prakt. Sevärdheter - RydBilskroten Kyrkö MosseBilkyrkogård med skrotbilar från 1930-60. En plats som väcker många minnen. Bilvraken har sakta brutits ner och naturen håller på att tatillbaka sin rätt. Ligger i skogen längs väg 119 mot Hässleholm, ca 1 km utanför Ryd. Stövlar rekommenderas Nästan hemma hos mig,,,,/Tommy. Citera
Pernolf cmc 558 July 2, 2009 Report July 2, 2009 Google bildsök:http://images.google.se/images?hl=sv&q= ... a=N&tab=wihäftigt!Jo jag minns att jag har sett den där dokumentären på tv... Citera
Recommended Posts