Tobias CMC1505 July 3, 2009 Report July 3, 2009 Har letat och letat men hittar inge siffor alls på insuget förutom; "Firing order" och det vet vi ju alla vad det betyder.Någon som vet vilken "typ" av insug det kan vara? Original? High RPM?Står bara "Holley Contender". Och googlar man på det så finns det flera, flera olika sorter av detta insug.Kollar man på det så är det ju inte så "brutalt". Hur mycket skillnad gör det om man köper ett riktigt insug, egentligen?Edelbrock Performer RPM kanske?http://www.summitracing.com/parts/EDL-7521/Eller t.o.m ett Victor Junior?Fast så mycket plats har jag nog inte under huven.http://www.summitracing.com/parts/EDL-2921/ Citera
MrTurbo_1645 July 3, 2009 Report July 3, 2009 Victor Junior är ju rätt nice men varvar du verkligen så mycket så du behöver effekten mellan 3500 & 8000rpm?Jag handlade ett insug från FordRacing, tyvärr har summit slutat sälja det. (Hur skall man tolka det? )Ang Holley Contender, sök på det och din motormodell så borde det väl komma fram lite länkar att studera på google? Å andra sidan hur kul är det att ha ett insug som man inte vet något om... Citera
Tobias CMC1505 July 3, 2009 Author Report July 3, 2009 Hittar bara info om att det ska vara till en Cheva SB och vara matchande med ett Edelbrock Performer RPM.Men det är inga "säkra källor" så litar inte på det helt.När man snokar runt på forum så kan ju folk säga vad som helst... Mene.. Cheva SB ? Citera
MrTurbo_1645 July 3, 2009 Report July 3, 2009 Hittar bara info om att det ska vara till en Cheva SB och vara matchande med ett Edelbrock Performer RPM.Men det är inga "säkra källor" så litar inte på det helt.När man snokar runt på forum så kan ju folk säga vad som helst... Mene.. Cheva SB ? Säker på att du inte har en 350 under huven? Vart sitter fördelaren? Hehehe Citera
Tobias CMC1505 July 3, 2009 Author Report July 3, 2009 "A friend of mine removed a Holley Contender and installed a Stealth and it was like hitting a nitrous button. It woke the car up.The engine runs very, very strong in an 83 T-Bird.Just for info."Hotrod.com"...lift would make even more power, especially if combined with a high-rise dual-plane like the Edelbrock Performer RPM or Holley Contender... "Någon annan som vet någonting? Citera
Nenne July 3, 2009 Report July 3, 2009 Bilden i första inlägget visar i alla fall ett insug till en 289/302. Citera
Tobias CMC1505 July 4, 2009 Author Report July 4, 2009 Bilden i första inlägget visar i alla fall ett insug till en 289/302.Jaja, det är en 302 jag har. Helt säker. Skulle vara kul å veta om någon visste någonting om Insuget bara. Citera
Gresse July 4, 2009 Report July 4, 2009 Jag har frågat runt lite och fått till svar att det är ett gat insug snarlikt ett Edelbrock performer.Alltså inte mycket bättre än ett standard insug.Byt till ett Rpm eller Stealth insug om du inte kör herrejösses trimmat.Gresse Citera
Tobias CMC1505 July 4, 2009 Author Report July 4, 2009 Jag har frågat runt lite och fått till svar att det är ett gat insug snarlikt ett Edelbrock performer.Alltså inte mycket bättre än ett standard insug.Byt till ett Rpm eller Stealth insug om du inte kör herrejösses trimmat.GresseTack Gresse!Det var ett sådant svar jag letade efter. Citera
ThomasFB July 5, 2009 Report July 5, 2009 Jag har frågat runt lite och fått till svar att det är ett gat insug snarlikt ett Edelbrock performer.Alltså inte mycket bättre än ett standard insug.Byt till ett Rpm eller Stealth insug om du inte kör herrejösses trimmat.GresseHåller med. Ser väldigt "original" ut, och väldigt '80-tal....Svårt att tro att det döljer mycket potential i kanalerna heller.Ta Stealth framom RPM för gatbruk, titta också på Action Plus, ett MYCKET bra insug som hamnat i skuggan. RPM är överskattat i gatbruk, åtminstone i press o. media. Citera
Gresse July 5, 2009 Report July 5, 2009 Håller med Thomas,jag skulle nog också ta ett Stealth(tror jag)Rpm är ett bra insug men Stealthen har haft många nöjda Ford sb åkare enda nackdelen jag hört är att kvaliteten(passformen)har varit sisådär ibland.Gresse Citera
ThomasFB July 5, 2009 Report July 5, 2009 Kanske det, det är gjutet i Kina, och maskinarbetet i USA. 2 första bilder Action Plus, det nedre är USA -stuff, ingen revolutionerande skillnad. Samma sh*t i annan förpackning. Citera
Gresse July 5, 2009 Report July 5, 2009 Ha Ha exakt jag tror Amerikanarna tror att "deras" prylar är mycket bättre än resten av världens.Same shit.Dom skulle titta närmare på Tysk ingengörs konst lite.Gresse Citera
Tobias CMC1505 July 5, 2009 Author Report July 5, 2009 Någon av er som har ett bra insug övers kanske? Citera
ThomasFB July 6, 2009 Report July 6, 2009 Ha Ha exakt jag tror Amerikanarna tror att "deras" prylar är mycket bättre än resten av världens.Same shit.Dom skulle titta närmare på Tysk ingengörs konst lite.GresseDärför kör man BMW både till race och vardags.... Precisionsinstrument jämfört med vilken jänketoa som helst. Citera
Recommended Posts