Jump to content

Featured Replies

comment_77632

Rita upp 5 bult på ett papper och försök få dit 4st imellan dom 5 så ser du att dom krockar.

är det samma bultmönster ex 114,3 så kan man få till det om man använder ett av hålen för både 4 & 5 bulten.

Vad är det för fälgar? Det går ju även att borra om dom, vi gör sådana jobb.

comment_77641

Eftersom du kör 4bultat till v8 så är det helt fel axlar du har på bilen:-

du bör byta bakaxeln till 8 eller 9tummare.

annars kommer den att rasa efter en kraftig burnout eller liknande.

och framspindlarna med trummor eller skivor som är 5 bultat.

4 bultade spindlar och trummor är alldeles för små för V8an.

• Author
comment_77648

Stopp och belägg :) Det är inte den blå som har 4 bult utan det är så att jag även har en 66a till med orginalsexa och tillhörande 4 bult. Denna har funnits i familjen sedan den såldes ny som är i orört välbrukat orginalskick och jag vill behålla den så.

Dock vill jag få på lite roligare fälgar och dessa finns endast i fembult. Jag har funnit dessa adapters overseas http://www.ezaccessory.com/ProductDetai ... 450%2D5450 . De skall passa men jag vill gärna handla från Sverige om det går då man vill gynna Svenska företag ;)

comment_77651
Stopp och belägg :) Det är inte den blå som har 4 bult utan det är så att jag även har en 66a till med orginalsexa och tillhörande 4 bult. Denna har funnits i familjen sedan den såldes ny som är i orört välbrukat orginalskick och jag vill behålla den så.

Dock vill jag få på lite roligare fälgar och dessa finns endast i fembult. Jag har funnit dessa adapters overseas http://www.ezaccessory.com/ProductDetai ... 450%2D5450 . De skall passa men jag vill gärna handla från Sverige om det går då man vill gynna Svenska företag ;)

Vad är det för offset på fälgarna du ska ha dit?, dom ser väldigt tjocka ut dom spacerplattorna.

När det gäller custom spacers i Sverige så är www.manton.se bäst.