Jump to content

4 bult till 5 bult?


Recommended Posts

Rita upp 5 bult på ett papper och försök få dit 4st imellan dom 5 så ser du att dom krockar.

är det samma bultmönster ex 114,3 så kan man få till det om man använder ett av hålen för både 4 & 5 bulten.

Vad är det för fälgar? Det går ju även att borra om dom, vi gör sådana jobb.

Link to comment
Share on other sites

Eftersom du kör 4bultat till v8 så är det helt fel axlar du har på bilen:-

du bör byta bakaxeln till 8 eller 9tummare.

annars kommer den att rasa efter en kraftig burnout eller liknande.

och framspindlarna med trummor eller skivor som är 5 bultat.

4 bultade spindlar och trummor är alldeles för små för V8an.

Link to comment
Share on other sites

Stopp och belägg :) Det är inte den blå som har 4 bult utan det är så att jag även har en 66a till med orginalsexa och tillhörande 4 bult. Denna har funnits i familjen sedan den såldes ny som är i orört välbrukat orginalskick och jag vill behålla den så.

Dock vill jag få på lite roligare fälgar och dessa finns endast i fembult. Jag har funnit dessa adapters overseas http://www.ezaccessory.com/ProductDetai ... 450%2D5450 . De skall passa men jag vill gärna handla från Sverige om det går då man vill gynna Svenska företag ;)

Link to comment
Share on other sites

Stopp och belägg :) Det är inte den blå som har 4 bult utan det är så att jag även har en 66a till med orginalsexa och tillhörande 4 bult. Denna har funnits i familjen sedan den såldes ny som är i orört välbrukat orginalskick och jag vill behålla den så.

Dock vill jag få på lite roligare fälgar och dessa finns endast i fembult. Jag har funnit dessa adapters overseas http://www.ezaccessory.com/ProductDetai ... 450%2D5450 . De skall passa men jag vill gärna handla från Sverige om det går då man vill gynna Svenska företag ;)

Vad är det för offset på fälgarna du ska ha dit?, dom ser väldigt tjocka ut dom spacerplattorna.

När det gäller custom spacers i Sverige så är www.manton.se bäst.

Link to comment
Share on other sites

Oavsett om du kör 6 eller 8 så är inte adapters godkända. Sen om det kollas eller inte har jag ingen anning om.

Du får helt fel belastning på hjullager m.m. då du ökar spårvidden.

Gör om, gör rätt.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...