Jump to content

Recommended Posts

Skall ni sälja er bil på nätet,se upp för bedragarna som vill köpa bilen för mera pengar än vad ni begär. Standard är att de inte kan hämta bilen själva, utan vill skicka en transportfirma som hämtar den. Vidare skickar de en utlänska bankcheck som ser ok ut,och vill att man skickar det överskjutande beloppet till transportfirman.Ni får kanske ut pengarna från banken eftersom det tar ett antal dagar för svenska banken att få ut pengar från den utländska banken. men när banken kollat att den är falsk är det försent. Då får ni betala tillbaka pengarna till banken och förlorar de pengar ni har skickat till transportfirman. Som jag ser på min e-post härgar de ifrån utlandet.

Fler som råkat ut för dessa kryp :twisted:

Kompisen här i Dallas hade Shelby delar till salu och någon i Washington DC sade via email att han ville köpa delarna. Polaren fick en check via posten och en förfrågan om han kunde acceptera checken på $5000

och skicka tillbaka $2000 till en bank i Dubai. Han begärde sålunda $3000 för delarna. Han ringde mig och det visade sig att checken var utställd på

en riktig bank i Hawaii. Vi ringde dit och de hade inte utställt någon check

utan sade att den han fått måste vara falsk.

Som sagt väldigt vanligt sätt att begå bedrägeri.

Mvh Bosse