Tobias CMC1505 July 27, 2009 Report July 27, 2009 Hallå !Har precis kommit över ett gäng med nya 3 punkts och 2 punkts bälten.Ska nämligen besiktiga bilen imorgon och var över till en hygglig fyr som slängde på mig lite av det mesta.Däremot så har jag inte full koll på detta.. även inte han då det inte är han som bygger åt dom utan bara vänder papper. Detta fäste, kan man sätta det med genomgående bultar i karossen och få det klassat som ett godkänt fäste?3mm tjockt och fästes med riktiga bultar.Om inte annat så är det någon som har en lösning på hur man ska sätta dit 2 punkts rullbälte fram?Dom gamla fästena kan man nästan utesluta. Dessa bältesrullar måste även monteras i 90 grader, dvs rakt upp. För att bältet ska komma ut. Och då måste man använda sig av fästet hur som helst. Men kan det då godkännas som ett bältesfäste?Nu blev det mycket skrivning utan att kolla men hoppas ni förstår. Mvh / Tobias Citera
Fröberg July 27, 2009 Report July 27, 2009 Det är viktigt att bältena uppfyller svenska normer, det tittade min besiktningsman efter.Jag använde fästena som fans med i kartongen (liknar din på bilden). I framsätet använde jag befintliga fästen i golvet och lyckades även hitta ett i taket under klädseln.I baksätet förstärkte jag hatthyllan med två 3 mm stålplåt 20x20 cm.Säg till om du vill se bilder så går jag ut och plåtar. Citera
Dennis_f July 27, 2009 Report July 27, 2009 Besiktigade min hemmabyggda husbuss förra sommaren, besiktningsmannen kollade inte ens så att bältena satt fast. Han frågade bara hur många passagerare jag ville ha, sa 8, då skrev han 8. Enkelt och effektivt Citera
Tobias CMC1505 July 27, 2009 Author Report July 27, 2009 Det gick ju skit.Visade sig att man är tvungen att ha alla rullar i speciella lägen som absolut inte passar mustangens formerutan att det tar för mycket plats för inredning som ska dit igen.Ska sitta under sätena på taxibussar egentligen, kanske därför.Jaja, man får hoppas på att det går å hitta bälten till schyssta priser ändå.. man var ju rätt nöjd nu när dom var gratis. Citera
Göran H July 28, 2009 Report July 28, 2009 Det är bara att erkänna I min ungdom när jag äntligen fick råd att köpa jänkare (efter ett dussinn svennebilar) köpte jag en Camaro 350 SS -71 jorå det är sant.Hur som helst så monterades det rullbälten i den, långt mjukt fäste från taket så man fick ner det strax ovan axeln och rullen gömdes bakon sidoklädseln vid baksätet.Ett snyggt hål som jag klädde in med borstad aluminium i det bakre "armstödet" Funkade perfekt. Och numera är jag tillbaka i rätt fordonsspår Citera
Recommended Posts