Jump to content

Recommended Posts

Såå segt. Dragpack monterat från Ford racing parts i USA. Studsat i ett år... Undre bärarmar beställt från mustangperformance parts (Ford racing Håkan). Fortfarande studsat...Äntligen J&M övre bärarm beställt från Håkan och det fungerar!

Väntar nu på ett ZEX-Lustgassystem från USA. Ska f-n bli kul å testa.

Tänkte fegladda 75 hkr och hoppas att det håller ihop.

Väntar nu på ett ZEX-Lustgassystem från USA. Ska f-n bli kul å testa.

Tänkte fegladda 75 hkr och hoppas att det håller ihop.

Ska inte vara någon fara med upp till ca 20 hk per cylinder i en orginal motor. 20 x 8 = 160 Hk :--

Men det sägs att man måste ha 2 olika tunes för att det ska fungera bra :roll: .

Detta sitter jag är lite sugen på. 5000kr inkl/ frakt o tull.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Brand-X- ... ccessories

//Micke.

Zex wet kit är det som verkar vara populärast på den amerikanska marknaden vad det gäller Mustanger, ska själv införskaffa ett sådant antingen nu i år eller nästa sommar.

upp till hundra shot är okej utan tune, efter det krävs ny mjukvara samt andra tändstift.

Brenspeed är återförsäljare för zex kit och dom är förjävla bra o ha att göra med. Där kan du också inhandla din mjukvara.

Kombinera med Speed of sounds cup holder switch så blir det kalas

http://www.speedofsoundllc.com/05%2B%20 ... anels.html

Det är min plan i alla fall.

Lycka till :)

>mike85.

Mitt bakaxelstudsande blev speciellt besvärligt efter att jag köpte dragpackutrustningen från Ford Racing, men märktes även tillfälligtvis när jag 2006 hämtade ut min bil ny från exclusivecars.

Gick knappast att göra en hederlig burnis innan det lät som om man skulle få in bakaxeln i kupe'n.

Inte alltid, men emellanåt.

Som sagt: Nya undre bärarmar från FordRacing och ny övre från mustangperformanceparts i Sweden så slipper man skämmas när det blir brått.

Tja, om du har ändrat omkretsen på fälg och hjul, så har du även ändrat pinjongvinkeln. Finns ändå många faktorer som påverkar: stötdämpare, motoreffekt, däck, sänkt, inte sänkt osv.

2007 fick mustangen bättre original undre bärarmar bak.

>mike85.

Mitt bakaxelstudsande blev speciellt besvärligt efter att jag köpte dragpackutrustningen från Ford Racing, men märktes även tillfälligtvis när jag 2006 hämtade ut min bil ny från exclusivecars.

Gick knappast att göra en hederlig burnis innan det lät som om man skulle få in bakaxeln i kupe'n.

Inte alltid, men emellanåt.

Som sagt: Nya undre bärarmar från FordRacing och ny övre från mustangperformanceparts i Sweden så slipper man skämmas när det blir brått.

Tack för svaret!Jag upplever inget ljud men de få gånger det har studsat är det efter jag har varit för tung på högerfoten vid rödljus och om det har gått undan i kurvor å svängar.

Jag bör kanske sattsa på din lösning.