Jump to content

Recommended Posts

Har nu bytt brytare och kondensator samt sett till att plattan rör sig i fördelaren utan att kärva. Efter det att jag nu fått ihop bilen går den bra i både motor och låda men i dag skulle jag gasa på och motorn började "bluddra" och blev helt orkeslös då jag kom upp i lite högre varv. Jag försökte då givetvis att justera tändningen men inget resultat i någon större utträckning... Jag har tidigare alltid justerat utan lampa och det har fungerat bra men nu går det inte alls... Brytaravståndet är just nu ca 0,5 både testat att minsa och öka men utan större resultat... Kan tillägga att om jag flyttar fördearen en kugg åt något håll så går det ej längre justera den för klockan tar emot så fördelare står som den tidigare gjorde...

Vad göra? :?

Ingen vacumslang som hoppat av någonstans? Har varit ute för att tjuvluft gett såna symptom som du beskriver.

/Terner

Jag har inte funnit ngot som läcker, till och med bytt mnga slangar bara för att vara säker. Det är ju inte mång slangar som löper från förgasare och insug... Tändning, vev-vent (som jag testat att plugga), och tändning.

I dag bytte jag även tändspole men ingen skillnad trotts att denna ska ge mer gnista. Just nu får jag ställa motorn så den går väldigt snällt/lätt med tändningen (dålig på vad detta kallas men hoppas ni förstår) ökad tomgång via tändning i alla fall.. Då går den bättre på höga varv men så fort jag vrider tillbaka börjar den bluddra och hosta även tidigare.. Förr har man kunnat justera "mycket" utan att man fått några extrema resultat men nu är det bara lite som krävs mellan att den går hyfsat och inte alls....

I förgår så var jag i Vadstena och precis då jag skulle in på området så gasade jag till och bilen orkade inte varva upp. Ställde bilen och tänkte kollar jag upp senare då jag var träffvärd där så hade jag lite att göra.

(54 Mussar i hagen föresten :D ) sedan då jag åkte hem vid 10tiden så var det likadant orkande inte varva upp till en början men efter 0,5 sek så drar motorn som den ska kollade upp problemet på torsdagkvällen det var axeln som går från vaceumklockan som hade lossnat från brytarplattan kanske där du också har ditt problem att vaceumet inte funkar som det ska eller som andra alternativ accpumpens membran i förgasaren trasigt

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...